26 mars.

dagarna går alldeles för fort, helgen är förbi och ny vecka påbörjad. jobbade förmiddag igår ochhar kväll idag, började dock inte fören kl 17 eftersom jag vart till veterinären med Cilla , för 3dje gången dessutom...
hon har ju haft problem med nå "sår" liknande i gommen, till en början var det bara 1 som höll på att försvinna, efter ett tag kom de tillbaka och blev 2 st och nu är de 3!! inte så stora dock men tillräckligt. var in i höstas och dom hittade ingenting, dom tog inga prover för dom tyckte inte de behövdes.
 
Men nu senaste tiden har hon vart med kraxig än vanligt, kollade ner i halsen på henne i söndags och tyckte att hon såg lite rödare ut och toncillerna var lite svullna.. När jag kom till vet idag så kikade hon en tväris, sa att de ser ut som ulicus? tydligen vanligt hos cavalier king charles spaniel,dock ovanligt hos Canecorso.
Hon ville sätta in en 3 veckors kortisonkur på henne , utan att ens ha tittat ordentligt i hennes hals. så jag fick ta tag i saken själv och visa henne och mkt riktigt så tyckte även hon att toncillerna var förstorade.. så nu är en operation bokad, den 17 april kl 08 ska jag lämna in Cilla, så förhoppningsvis blir vi kvitt problemet. Dom ska även göra en biopsi på "såren" och se vad det kan vara, jag tror dock att de kommit med toncill problemet , så hoppas på det.
 
Dom trodde definitivt inte att det skulle vara ngt livshotande för henne, känns ju lite tryggare iaf. är det bara Toncillerna så vet ajg ju själv att det inte är ngn fara, men man kan endå inte sluta oroa sig.
 
Tycker dock att det är lite tragiskt att det ska ta sådan tid innan man blir tagen på allvar, detta skulle dom ha kollat från första början tycker jag! det kostar både pengar och tar energi från en att gå omkring och oroa sig, sen är det såklart synd om djuret som måste gå omkring med problem..
 
Nu hoppas vi iaf på det bästa, att det blir bättre efter Op!
 
 
Jobbar sista timmen nu, sen ledig 1 vecka. så på torsdag drar jag Jontis och några upp till fjälls över påskhelgen, ska bli kanonskönt! hoppas på bra väder :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0