24 juli.

I ren frustration måste jag bara skriva av mej lite, En del människor ska tammetusan inte ha djur!
Jag vill inte påstå mej vara den mest ultimata hund och hästägaren, men jag gör iaf mitt bästa.
Men jag anser att de är alldeles för lätt att skaffa djur , lika lätt är det att djuren hamnar i fel händer (vilket är så jobbigt att se!) om vi ska ta hund som exempel, hundar idag verkar vara mer en statussymbol än en trogen vän att ha roligt tillsammans med. Folk tänker inte på de konsekvenser som kan framstå vid fel rasval och för lite kunskap. Någon gång är såklart alltid den första för alla, men man bör alltid gå in med inställningen att lägga ner tid blod svett och tårar om de så krävs för att få fram en trevlig individ, en hund/häst är ett "livsprojekt" , man kan inte lära ut en sak 1 gång och tro att det ska funka resten av livet. De är djur vi talar om, de söker alltid efter en tydlig ledare som är värdig att leda dem i livet, och de är upp till en själv, har du inte tiden och viljan att lägga ner på ditt djur dom kommande 12 åren så är det lika bra att skita i det, både du själv och framförallt djuret blir lidande av det i slutändan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0