29 januari.

Är lite i valet och kvalet om jag ska sälja hästfinkan eller inte, gör jag det kommer jag isåfall köpa en ny fast en billigare, så vette tusan om de är värt det. Kollar iaf runt litegrann om de finns intresse och de verkar så iaf, så ska överlägga lite med min kära far få se vad han säger..
 
Det är ganska tufft just nu, har bla köpt ut Bajen från företaget så äger nu 2 hästar samt 2 hundar.
Att äga häst är ingen billig hobby direkt, det ska köpas mat och de ska skos, ev veterinärkostnader samt tränarlicensen kostar multum! men att ha häst har blivit en livvstil för mej, vette tusan om jag skulle klara mej utan dem heller. Gissar att de skulle vara skönt ett tag, men inte någon längre period.
 
Det gäller att prioritera och planera, sen är jag så tacksam över att min fina Jontis finns där och ställer upp när det krisar sej..Önskar dock att jag fick vara såpass frisk och fräsch att jag klarade av ett heltidsjobb, men i nuläget är det inget alternativ, tyvärr måste hälsan gå i första hand och jag vill ge mej själv en chans att bli bättre innan jag ger mej in på det..
 
Kan man inte få råka vinna typ 50 tusen i månaden i 25 år ? faaan va fint de skulle va!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0