21 januari.

Spott och fräs va jag är slut i kroppen! jävla träningsvärk :P jag orkar ju typ inte röra mej!??
Har haft Nina och lilla Doris på besök idag, sen var jag hundvakt till mlis Yoda så 4 hundar har vi haft :P vi tog idioterna och drog iväg på en sparktur i de härliga vädret, blev en runda på ca 3-4 km iaf, Cilla fick bära sin klövjeväska för första gången idag, dock utan packning:) tänkte bara så hon får vänja sig vid den, gick jättefint!
var kanon sparkföre ute! vi gled vell ungefär hela vägen till vackerheden , medvind och jättefint! sen på hemvägen blev de lite tyngre :P då fick vi rennt kämpa litegrann ;)
 
Efter det hade vi rätt trötta vovvar för stunden, så vi passade på att äta lite lunch och klippa klor på vovvarna.
sen bar de av ut i stallet, Nina fick rida på Bajen en sväng, 3 intervaller i backen fick de bli i ett lugnt tempo.
Han var dock galen och ville springa på heeela tiden! tur jag har Nina jag kan offra när min kropp sviker ;) haha
Gick iaf fint, blåste ganska mkt dock så han var rätt spänd åsså het på det, men som sagt så händer de inte alltför mkt runtom den här hästen, han är trots det ganska cool..
 
Nina åkte hem vid 16 tiden, Mlis mamma hämtade yoda så nu är de bara jag och mina vovvar kvar hemma, Jonte är på övning. Har just varit och hämtat en höboll av kenneth i storbränna så hästarna har mera mat.
Funderar på soffläge en stund, sen får vi se vad jag hittar på :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0