20 februari.

sista dagen av ledigt, imorn blir de förmiddagsjobb och likaså fredag, sedan ledig helg :)
Igår var jag med om ngt fräsigt, var ute och gick med hundarna efter skoterspåret och på hemvägen ca 150 meter ifrån vårt hus passerar det 4 st älgar över leden knapt 50 meter ifrån mej och hundarna! som tur var hade jag dom nära mej och de blev minst lika paralyserade som jag :P hade ju tom systemkameran i handen men inte fan tänkte jag på att ta någon bild inte!! hatar mej själv lite för det...De hela gick bra iaf, hundarna stod still tills de passerat , då blev de genast intressant att springa efter och lukta på spåren och skälla lite efter dem :P
 
Hade föresten Bajen på rymmen igårmorse oxå, Jonte ringde från jobbet kl 7 på morgon och sa att wallons hade sett han springa efter gatan, så upp fort som tusan och ut och kolla läget. han stod ute på gatan så jag visslade och ropade att han skulle komma hem, då kom han travandes direkt :) hemskt okomplicerat, tog in han i stallet och hämtade sen in Bobby så han skulle slippa stå ute ensam.. hagarna var hela så han har förmodligen hoppat ut, som vanligt.. dock kan man undra av vilken anledning? dom har både rundbal och vatten ute, kanske var de älgarna som var i farten redan då, ingen vet.
 
Hästarna fick stå inne till efter lunch, pappa passade på att skotta ur hagarna med traktorn och göra snygt, sen kollade jag tråden en extra gång så allt var helt och fint. Selade på Bajen och drog en runda, pigg och glad gosse!
underbart väder gjorde inte de hela sämre, helt fantastiskt!
 
Nu bäre snart av till Piteå med mammsen, vi ska dra en repa in på Dollarstore, sedan blir det suring till middag.
Huuuur gott??
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0