8 oktober.

Har haft en bra helg bestående av jobb och fina vänner. Lördagen jobbade jag förmiddan själv på macken då therese skulle jobba min söndagkväll, tänkte vara lite bussig och ge henne ledigt för det brukar inte vara så kaotiskt på lördagarna nu förtiden, men ack de fick jag sota för! hann inte med många sitt pauser kan jag lova, utan det var full fart nästintill heeela dagen! men de är bra, då går tiden fortare och rullar vi inte in pengar så ger det inga jobb :P

Har dock regnat ngt FRUKTANSVÄRT mkt sen i fredags! har aldrig varit med om liknande, hästarna fick komma in fredagkväll, stod inne hela lördagen då det fullkomligt ÖSTE ner!! var vell ungefär 2 dm lera i hagen + en jäävla massa vatten, har kommit 90 mm regn sen i fredags..Har tom blivit översvämningar efter E4an i byske under viadukten, så mkt vatten att de räcker upp till mitträcket , med andra ord så hade dom stängt den biten av E4an då den var oframkommlig..Gick såklart och plockade ut hästarna och promenerade lite så dom fick röra sig en aning,
Dom fick vara inne nästintill hela gårdagen oxå stackarna.. huvva..
 
Idag har dom iaf fått vara ute hela dagen, har faktiskt inte regnat märkvärt idag men ska tydligen börja om igen nu ikväll.. Nu vill jag nästan bara att vintern ska komma, för de här liknar ingenting! hatar regn, förstör så mkt..
 
Har varit ledig idag, under förmiddagen har jag mått så dåligt att jag legat och spytt? blev efter jag ätit lunch, måste ha blivit ngt galet, var helt säker på att det var magsjuka! men det gick faktiskt över, så när Jonte kom hem från jobbet så drog vi till stan en snabbis och fixade lite småsaker som vi tänkt ordna länge men inte blivit av..
Gick även in på Arkenzoo och köpte ett nytt halsband till Cilla samt vägde henne, hon ligger fortfarande på 28,3 kg, var dock bara 1 vecka sedan jag vägde henne så snart rusar det nog iväg igen :)
 
Nu har jag kokat ihop lite tomtegröt till Jontis så han har lunch imorgon, ska snart gå en prommis med hundarna och sedan plocka in grabbarna grus i stallet, imorn väntar eftermiddagsjobb!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0