27 november.

Idag är en sån där jobbig funderar dag.. Funderar och är lite i valet och kvalet om jag ska lägga mina travdrömmar på sidan ett tag, för just nu känns det bara jobbigt och jag känner mig pressad..Det handlar egentligen inte om tiden för den finns alltid om man vill något tillräckligt mkt, men just nu känner jag inte suget helt enkelt..
 
Funderar oxå på om jag ska sälja Bajen till någon som vill satsa på travet, till en "Nybörjare" som jag skulle han passa perfekt då han är så fantastiskt snäll i all hantering och bär på en hel del kapacitet, Men han är oxå fantastiskt fin att rida och skulle kunna utvecklas enormt även den biten.. För honom i sig tror jag inte att det spelar någon roll, han är nog minst lika nöjd över att gå som ridhäst som travhäst.
 
han har endå nästan 3 år kvar på banan så om vi lägger travkarriären på is ett tag så hinner vi se om suget kommer tillbaka, men som det känns nu så tar vi en paus från det..som sagt tanken har slagit mig att sälja honom och köpa ett kallblod som ridhäst ist, drömmen är att en dag äga en tinker eller en bruksnordis :)
Men hästar som Bajen växer inte på träd, han är en rätt ultimat häst egentligen..
 
Inget beslut kommer att tas nu, men man kan ibland inte hålla tankarna i styr..Först och främst vill vi hitta oss en sadel så vi kan börja rida ordentligt, för just nu känns det mesta bara meningslöst..ska prova 2 st sadlar som jag hämtar imorgon före jobbet, så får vi se om ngn av dem kan tänkas passa, hoppas på det..
 
Att sälja Bobby känns inte som ett alternativ, han är alldeles för speciell och med tanke på hans tidigare skador så vill jag inte sälja honom vidare, med risken att den nya ägaren inte tar hänsyn till det, och risken är för stor att han blir en vandringspokal vilket är de sista jag vill ska hända.Så den dagen han inte blir kvar så får han somna in.
 
Massa ordbajsande, men ibland måste man lätta på sina tankar och funderingar! :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0