20juni.

Mycket som händer och sker. Jag har bla bestämt mig för att ta hem hästarna igen,framförallt för att det ska bli lättare att träna häst, fungerade inte så bra som jag hade hoppats på och nu när Bajen ska börja gå åtminstone 4-5 dagar i veckan blir det för dyrt att pendla mellan, tanken var att jag skulle göra bort motionering av hästar i samband med jobbet, att när jag lix passerar så får jag antingen fara tidigare så jag hinner motionera dem före jobbet, eller efter. Men det blir för jobbigt, så känns lättare att ta hem dem igen. Sedan är man vell lite bortskämd med att hela tiden kunna hålla koll på dem, jag har alltid haft mina djur hemma på gården där jag hela tiden kunnat se dom, sen att ha friheten till att göra precis som jag vill när jag vill osv går inte att komma ifrån heller :)

Men det har absolut vart roligt att testa, jag menar, man vet ju aldrig hur det ska fungera fören man har försökt?
Har vart riktigt skönt att ha dem där på sätt ochvis, har vart som en liten välbehövlig "paus" .
Förhoppningsvis tar jag hem dem redan på fredag, annars blir det nog efter helgen.

Imorgon ska jag åka in till stan och fixa lite grejjer, bla storhandla hem mat sedan ska jag köpa ny hagtråd då jag har för lite kvar hemma, ska dra om all tråd är tanken och byta till vit reptråd ist för järntråden, den var totalt världelös! kanske inhandla ngn ny stolpe oxå , ska se över dem iaf och se om det behövs.
 
En ny veterinär tid är bokad till Cilla oxå, var som sagt till djurkliniken i stan hos Gertrud sist för 2 veckor sedan, då fick vi konstaterat att det inte var toncillerna iaf, men inget mer än så? så som vanligt kom jag hem lika ovetandes när jag vart dit eller till distriktarna, så nu ringde jag ner till Öjebyn och bokade tid hos dem, och hon i telefon sa direkt att vi skulle ta tid för rönken för att kolla lungorna , samt ev blodprover osv för att vara på säkra sidan.
Så nästa torsdag 8,45 åker vi dit, hoppas att dom hittar problemet och att det INTE är ngt jävligt..
Hon är pigg och glad & har ingen feber, gott tecken! men vi måste vara på den säkra sidan, riskerar inget annat.
Lite bittert är det dock att i stort sett alla mina pengar har gått åt till veterinär besök senaste tiden, men vad gör man inte för djuren? dom är ju trots allt det bästa man har..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0