Ett recept.

Igår testade jag mej på att göra ngt nytt, nämligen Vitkål stuvning ala LCHF såklart.. jag kan säga såhär att det var bara HEEELT fantastiskt gott! över förväntan! och framförallt var de ruskigt enkelt oxå, vilket inte alls är helt fel de heller^^ som tillbehör blev de stekt fläskfile och en halv/halva avokado :)

Var så gott att jag tänkte dela med mig av receptet, så here we go! :)

Vitkål stuvning 2 personer:

skär strimlor av vitkål (så mkt du anser vara en portion, jag skar så det blev ca 1,5 näve per person)
lägg ner i en kastrull och fyll upp med vatten så den ljuss och pass täcker Kålen.
Lägg ner en halv/halv grönsaksbuljong tärning och koka upp till kålen mjuknat en aning, ca 7-10 min.
Häll av vattnet och tillsätt ist 2-3 dl grädde och 2 Msk Smör.
Låt koka upp och puttra på svag värme 5-7 min, red med en Tsk mjöl eller liiite maizena för att stuvningen ska tjockna till.  KLAART! nu återstår bara att njuta ;)!


Muums!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag uttryckte mina åsikter i min blogg utöver egna erfarenheter och har sett vad hästarna mår bra av :)

2012-01-23 @ 21:02:54
URL: http://unafraid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0