ett par recept.

Har ett par receptsom jag skulle vilja dela med mej av, ena receptet är på en kycklingpaj och de andra är plättar. Lchf såklart! :) så here  we go!

Kycklingpaj:

Botten
:3-4 st ägg och1,5 till 2 Dl vispgrädde
Rör ihop och häll ut i pajformen, förgrädda på 200 grader ca 5 min, till den tagit ihop sig .

2 st stora kycklingfiler eller 3 mindre.
ett par matskedar taco krydda
1 liten burk green chili
1 burk Taco sås
1 förpackning philadelfia ost
2,5 dl cremefresh
1 burk med svamp
lite salt
Ost

stek kycklingfilen med tacokryddan och tillsätt sedan svampen, låt bryna en liten stund.
Tillsätt sedan allt eftersom och koka upp under omrörning till alla ingredienser är väl blandade.
bre ut "röran" över paj"skalet" och toppa med riven ost , in i ugnen på 200 grader till osten smält och fått en lite gyllenbrun färg :) , njut med en grönsallad till! FANTASTISKT gott! ;)


En kväll blev jag ruskigt sugen på plättar av ngn konstig anledning!? gillar inte ens plättar i vanliga fall men fick för mej att rafsa ihop ngn form av plättsmet för att se om det skulle bli ätbart, vilket de faktiskt blev!
såhär gjorde jag:

1 ägg
5 mtsk mandelmjöl (finns på hälsokostbutiker och är mkt användbart!)
1 nypa salt
1 dl grädde

rör ihop allting till en jämn smet, bryn ordentligt med smör i pannan innan du börjar grädda.
en nackdel med detta var att plättarna var mkt svåra att vända, dom ville gärna gå sönder :P  så man får räkna med
att dom kanske inte blir så snygga^^, men ätbart blev det iaf, tillsammans med en klick vispad grädde och lite rårörda lingon ;) Mumsigt! Detta recept beräknade jag på 1 person, blev ca 3 st och de räckte GOTT och väl!


Bild från google







Kommentarer
Postat av: sussie

tack och bock, nu blir det att festa på kycklingpaj någon dag fraömöver :D wiee

2012-01-13 @ 13:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0