8 januari.

Hade en KANOON kväll igår med underbart sällskap! blev go middag och efterätt , massa spelande  prat & skratt :)
tack bästaste Mican och Ante ,Linus och Erika för en jättekul kväll :).. Har sovit som en klubbad säl inatt, ungefär som vanligt nu förtiden iof ..Har just avnjutit lite fruckost tillsammans med min finaste Jontis, ska strax he mej ut och köra häst hade jag tänkt, dock har renarna tagit över världen ungefär! igår när jag var ute med Bajen och Tosca på släp körde vi efter hälleströmsvägen, efter några km såg vi hel arme med renar så det var bara att vända om, travade på och helt plötsligt hoppar de ut 2 st renar framför oss!

Bajens huvud hamnade ungefär uppe bland molnen, han spände upp sej jääklar och tyckte att han var mkt elegant ;)
Tosca började sätta iväg efter dom såklart, men stannade direkt jag ropade , tur jag har världens bästa hund :,)
renarna hoppade till sist in i skogen och försvann så vi kunde fortsätta :)

Hoppas dom håller sej undan idag, dom är verkligen bara i vägen! tycker dock synd om dom, är så mkt snö nu att det blir svårt för dem att hitta mat och ens ta sej fram, tycker lapparna kan skotta upp en väg i skogen och lägga ut en hö boll så dom slipper färdas efter vägarna, och framförallt få mat!

Hur som haver.. hade tänkt smörja lite läder idag oxå när jag gjort klart stallet, och ikväll blir de träning med Jennie igen som står på schemat, DUKTIGA vi är!! .. Imorgon åker jag in till stan och fixar skor och ny brodd till hästarna, Jami kommer och skor om dom på tisdag nämligen.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Funderade lite på de där med renar i fredags när jag och Robin for till Norsjö, de va ju renar efter vägen. De är ju inte särskilt schyst av lapparna att ha renarna efter vägen, undra hur många som går en plågsam död till mötes :S Nu kan jag ju ingenting om renskötsel men tycker man borde kunna ha dom i nån stor hägn eller nåt? :S

2012-01-08 @ 13:28:24
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0