5 januari.

Mår fortfarande inte helt bra, har dock fått sova inatt vilket var hur skönt och välbehövligt som helst! tog mej en hejdundradens sovmorgon och sov framtill kl 11,55 mitt på dan! skämms nästan faktiskt..

steg upp, rastade hundar och släppte ut hästarna som fick plummsa ordentligt i hagen för att ta sej fram, tror vi har fått minst 60 cm snö de senaste dagarna utan tvekan, totalt har vi nog närmre metern nu , åtminstone kring 90 cm.
Har inte åstakommit särskilt mkt hitills idag, har plockat undan lite julsaker och nu känns de bara tomt? men bra.
Kom just hem från konsum i ålund då jag var tvungen inhandla lite smågrejjer, riktigt mysig butik men ruskigt trång!
trots det har dom det mesta man behöver, och de är ju bra :)

Nu ska jag snart börja med middagen, blir biffar med gräddsås idag hade jag tänkt, sedan kl 18 drar jag och jennie iväg ner på folkan för lite gym, och senare ikväll ska jag ut med hästarna! hälleströmsvägen har tydligen vart full i renar idag, tur man inte gav sej ut då!

Imorgon ska jag ut med hästarna under dagen, mot eftermiddagen beger jag och Jonte oss mot stan för att hälsa på hos hans pappa och karina i ursviken! blir trevligt det :)) Lördag ska jag oxå ut med hästarna en sväng är tanken, sen drar vi mot boviken för lite middag och trevligheter hemma hos Mican och Ante, ska bli kanoonkul! :)
Söndag än sålänge är det inget planerat, tror att vi håller oss hemmervid då faktiskt, tänkte fortsätta med stallet och passa på att smörja upp lite läder :)


Trots att jag faktiskt trivs med vintern, så kan man ju inte undgå att längta tillbaka till detta!
lätt den bästa resan jag vart med om i hela mitt liv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0