22 januari.

Förbannade snö, nu får de tammetusan räcka alltså!
Hästarna fick äta fruckost inne pga snön, släppte ut dom vid 14 tiden då det slutat snöa (Nu pratar jag om gårdagen), utan täcken dessutom då det bara var -2 grader, dom brukar älska att få slippa täckena så dom kan rulla runt i snön åh tjollra på :P..
Hur som haver, jag och Jonte drar oss mot stan vid halv 4, halvvägs mot byske blir de jävlart snöstorm!? värre blev de ju längre mot stan vi kom och jag tänkte direkt på mina stackars hästar . Enda dagen i år dom gått ute utan täcken och då blir de helt plötsligt snöstorm!? jävla skit.. Tur att de inte var kallt iaf, för dom fick glatt härda till vi kom hem sen på kvällen, dom hade då överlevt och verkade då inte ens frysa :) dock var dom glada över att komma in :P

Har sovit som en klubbad säl inatt, guud så skönt! har haft besök av Jennie nu under förmiddagen , pratat lite skiiit och planerat träningen de 2 kommande veckorna :).. har hunnit vara ut med hundarna en sväng, petat lite på hästarna och nu har jag just suttit och läst en bok som jag fick av Carina igår,(tack!!) den heter "Aldrig mera banta!, LCHF och KBT". KBT står för kognitiv beteendeterapi, boken handlar mkt om VARFÖR du väljer att äta som du gör/gjort, vad får dig att äta den där godispåsen tex?, HUR intressant som helst! har redan läst ut boken och kommer nog läsa den igen igen och igen , stod mkt kloka ord och man känner så väl igen sig  vissa betenden dom beskriver!. med hjälp av boken får man lära sig att motstå och tänka i nya sunda banor, helt klart en MKT läsvärd bok även till de som inte äter LCHF! den ger en tankeställare helt klart..

Nu ska jag gå ut och promenera hundarna hade jag tänkt, sedan ut och köra häst om snöandet avtar. Ikväll väntar 1 timmas träning igen med Jennie nere på gymmet, blir springa på löpbandet och mkt styrketräning idag :)
Vägde mej förövrigt imorse, med KLÄDER på vilket jag aldrig gjort tidigare! trots det visar vågen -1,5 kg sedan sist ;)
Min totala viktminskning ligger nu på 17,5 kg! :D


Får ni chansen att läsa denna, GÖR DET!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0