en fantastiskt god

Kladdkaka gjordes i lördags när Mican var på besök, INTE Lchf faktiskt! utan jag syndade. tänkte bju på receptet iaf, antar att de är rätt likt alla andra kladdkake recept, men jag gört endå! :)

Kladdkaka
2 ägg
2,5 dl socker
100 g smör
0,5 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjöl

vispa ägg och socker poröst, tillsätt resterande ingredienser och rör om till allt blandats.
Smörj en form och häll sedan ner smeten,
In i ugnen på 175 grader 8-10 min, låt stå kallt 1 timma innan servering! :)



Tips! snör ner lite bitar av 70% choklad, eller vanlig mjölkchoklad om ni har hemma! super mums ;))
På bilden ovan gör jag en Lchf variant.


Kommentarer
Postat av: Åsa

När hade du tänkt he bort kläderna? :) För jag brukar göra så att jag kan ta allt som ska bort, sen gå igenom själv och sen skänka bort dom men nu börjar ja ha så fullt av kläder här hemma :P

2012-02-13 @ 17:06:56
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0