debatt

Är mkt "Liv" kring just Lchf just nu har jag märkt, debatter lite hit och dit och dietisterna varnar för hur farligt det är med de så pass höga fettintagen.Dietisterna påstår att vi behöver kolhydrater för att orka med vardagen, det är vårt bränsle och utan dem kan man inte leva i längden. Dom säger oxå att vi behöver frukt och grönt för att få i oss de vitaminer och mineraler som kroppen behöver, men VEM säger att vi som inte Lchf:ar äter grönt? och VEM säger att vi äter betydligt mera fett än vad vi gjorde från början?

Om vi ska tala om hur jag äter och hur jag ser på Lchf så äter jag MERA grönsaker nu än vad jag någonsin har gjort! ang fettet så äter jag inte heller mer fett nu än vad jag gjort innan, utan skillnaden är att jag äter RÄTT sorts fetter ist för FEL ! jag hinkar inte i mig 1 smörpaket om dagen som dietisterna verkar tro att alla som äter Lchf gör, dom tror att vi bara äter proteiner och FETT, men det så är det verkligen inte!.

Dom tror oxå att vi inte får i oss kolhydrater,men de gör vi! precis den mängd vi behöver och vi får dem från bra mat ist för en massa skit som tex kakor/bullar ris/pasta vitt bröd osv osv som dietisterna förespråkar.
Dom säger oxå att hjärnar inte fungerar optimalt i längden på kolhydratsfattig kost , då säger jag av egen erfarenhet att jag har ALDRIG mått så bra och kunnat tänka så klart sen jag började med Lchf! aldrig ngnsin.

Diabetiker har blivit friska sen dom övergått till Lchf, folk tappar kilon och mår bara allmänt jävla bra av kosten! jag tror de är där det sitter, folk kan inte acceptera att vi lever ett kanonliv och njuter av god och BRA mat som ger oss massa hälsovinster, det är tydligen förskräckligt att fok faktiskt får må bra!


Mig skrämmer dom inte iaf, sjukt att dom ens uttalar sej om kosten oxå då dom aldrig prövat..
blööööööööööööööö



Hur hemsk ser denna tallrik ut tycker ni!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0