4 februari.

-39,5 grader hade vi inatt ,HELT sjuk! vi må vara norrläningar, men inte ens vi är gjorda för denna kyla! inte då jag iaf :P , har sovit som en klubbad säl inatt, var jäkligt skönt kan jag lova! steg upp vid 10, rastade hundar och gav hästarna en hösudd inne innan dom fick gå ut där vid 12 tiden, mätarn har inte gått under -30 idag, igår var vi iaf er på -28!

just inkommen från stallet, har plockat in gossarna som fått vara ute 4 timmar idag med dubbla täcken, dom fryser dock endå, fast lite mesiga är dom allt, för när jag känner under täckena är dom varma och gosiga? ;P fjompnissar.
Kallblod är de ultimata sådana här dagar, de är betydligt mer sällan dom fryser!

Och mina stackars hundar kämpar på, de går fort som tusan för dem att göra sina behov ute nu kan jag säga! :P lilla vizzla hann inte mer än 2 meter utanför dörren så sätter hon sig och lägger en kabel, för att sedan vända om fortare än kvickt och sätta sej på bron för att få komma in igen  X)! Tosca springer direkt till sin lilla stig hon gjort i snön och sätter sej , klar på 3 sek ;) skönt för mej att slippa vänta sålänge på dem iaf :P haha!

Jennie kom förbi en sväng för ett tag sedan, drack lite kaffe och pratade på. Nu ska jag strax ta och göra lite middag, idag kommer den bestå av rotsaks gratäng med fläskfile gryta, ska testa göra en ny variant idag med en liten tutch av whiskey, jag hatar whiskey i vanliga fall men en liiten liten dutt i mat kan vara riktigt gott! återstår att se, blir de lyckat lägger jag ut receptet här sen ;)


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Nova

hehe, Okej. :D Som min då. :)

Men nu vill man inte gå utanför dörren. :-P haha. De snöar så mycket. :(

2012-02-04 @ 16:16:54
URL: http://frokenkalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0