3 februari.

-30 grader har de vart hela dagen idag, dock så kunde jag inte låta hästarna stå inne längre utan drog på dem dubbla täcken och sedan åkte de ut i hagen, gick dit 3 timmar senare och båda hästarna stod och huttrade vid ledet och ville komma in! STACKARS djur! var bara skotta och göra klart i stallet så gossarna fick komma in..

Hundarna gillar inte kylan heller vill jag lova, dom får kramp i stort sett direkt dom går utanför dörren!..solen kikade fram en stund mitt på dagen så då passade vi på att gå en kort kort promenad, såg till att dom höll igång hela tiden så de gick relativt bra, jag måste ha sett ut som en michelingubbe dock! haha

Övrigt idag har de bara vart lugna gatan, suttit inne och eldat eldat och eldat lite till! vårt hus kan omöjligt vara bra isolerat, ena stunden har vi 20 grader varmt och andra 16-17...  --.--! Kylan verkar ska hålla i sej till på måndag/tisdag, så hästarna vilar till detta är över, tycker tammetusan att det är lite halverst djurplågeri att he sej ut..
En annan sak som är vansinnig är att dom körde tävlingarna i boden igår trots -30 grader, det tycker jag INTE är ok!!
såg att det var ruggit många strykningar, kloka hästägare det som faktiskt tänker på sina djur!


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Nova

Nemen taack ska du ha. :D

haft en bra dag? =D

2012-02-04 @ 13:57:43
URL: http://frokenkalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0