10 februari.

Imorse var vi vakna första vändan kl 04,20, då var lilla zally kissnödig! så upp och ut och rasta en stund, sedan in och sova igen, hon är verkligen fantastisk måste jag säga! från att ha varit relativt ohanterad och i en flock på 17 hundar= hon har fått göra ganska precis som hon vill! till att inom loppet av två dagar lärt sej att lyssna på sitt namn, ordet nej, samt sitt och att pinka mindre inne :) stora framsteg tycker jag! sen är hon bara allmänt cool, finner sej i det mesta :)

efter att vi gjort bort morgon pinket så gick vi upp och la oss igen, sov till kl 8,30 då mamma ringde och talade om att hästarna helt plötsligt stod i samma hage? JAHA tänkte jag direkt, förmodligen Bobbys verk! gick över och såg att Bobby stod inne hos Bajen och åt ur balen, Bajen kom direkt till ledet så jag fick plocka in honom först, går sedan och ska plocka in Bobby och ser då blodspår, tar fast honom och leder in han i stallet och ställer honom på gången, han hade trampat sig ganska ordentligt på ballarna högerfram,såret sträcke sej uppöver ca 4 cm , var inte så djupt som tur var! men de blöder alltid ordentligt när dom lyckas trampa sig där.. Tvättade upp såret och sprayade på blåspray, nu står båda inne till jag fixat hagen, ska be pappa skotta ur lite snö med traktorn oxå när vi lix är igång.

Nu ska jag plocka fram dammsugaren och göra lite nytta innan jag beger mej mot kåge för eftermiddagsjobb, ska gå en prommis med hundarna innan oxå hade jag tänkt, så bäst att sätta igång!

Tittut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0