20 april.

Igår afton bestämde jag mej för att ta mig en ridtur, den första ridturen sen före jul faktiskt! anledningen till det är att jag har vart så pass ofärdig samt att Bajen gått lite för okontiunerligt (stavning?), jag har inte velat ta risken med andra ord, skulle jag ramla av så är de färdigt för min del, då lär jag aldrig kunna rida igen..
Har inte heller direkt ngn ultimat sadel till honom heller, men det kommer vi ha inom kort hoppas jag :)

Iaf så slände jag på westernsadeln för att vara på den säkrare sidan, i den bomlösa har du inget stöd över huvudtaget så det fick bli så. Han skötte sig iaf huur bra som helst och var hemskt trevlig! lätt och fin i munnen och fruktansvärt sammarbetsvillig! jobbade endast i skritt och trav då underlaget inte var ultimat, körde en del övergångar vilket gick jättebra! stadig och fin i formen hela tiden , jag satt bara och log :)
Red ca 45 min, sen tog jag in Bobby och kardade av honom 10 kg hår till! att de aldrig tar slut? :P
sen fick gossarna komma in i boxarna som jag skottade ut helt och hållet tidigare och fyllde med nytt fräscht spån.


Idag lever jag faktiskt, trodde att det skulle kännas i kroppen men faktiskt inte! ett gott tecken*
beger mej nog ut på en ridtur idag igen, hoppas att Jonte kanske har någon minut över så han kan knäppa några bilder, vi får see ^^



Bajen igår, glaaaad hest! :,)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0