13 oktober.

Har haft nina på besök idag, började dagen med en lunch uppe på fältete och sedan blidde det en tur med grabbarna grus. Körde Bobby idag och Nina fick rida på Bajen, gick bara fint och båda gossarna skötte sej bra :)
Dock så är Bajens ganascher sjukt svullna, var exakt likadant förra året den här årstiden oxå!? han ömmar inte och har ingen feber eller symptom alls, så jag googlade lite och tydligen är detta ganska vanligt just den här årstiden? hästarna går omkring i hagarna och stoppar saker i munn som dom kanske inte borde, vilket kan irritera spottkörteln, tydligen helt ofarligt. Dock om man ser att hästen får ngn typ av symptom bör man vell självklart kolla upp det, men som sagt så har jag aldrig märkt ngt sådan, tycker bara det är lite skumt endå.

Efter ridturen tog vi med oss våra odjur till vovsingar och begav oss ut på en promenad, först runt byn en sväng och sedan in i skogen så dom fick rejsa av sej litegrann :) busvovvar!

Nu har jag just ätit middag med min Jontis, ska strax bänka mig framför tvn en stund och vila mej litegranna och sen blir det en kvällspromenad innan sängen kallar, imorgon jobbar jag eftermiddag, som vanligt på fredagar. är SÅÅ tråkigt! kan inte minnas när jag var ledig en fredagkväll sist, men å andra sidan jobbar jag inte ihjäl mej övriga dagar heller så man ska vell inte klaga helt enkelt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0