2 mars.

Ny månad med nya möjligheter, idag börjar jag äta enligt Lchf och träna lite mer på allvar, Bajen ska sättas igång igen för kval i början på maj, och Bobby ska få komma ut lite mer regeblundet är tanken oxå. Lilleman har jag inga större planer för än sålänge, lite promenader och longering lite då och då står på schemat.

Igår var de underbart väder ute! tog med mig båda mina vovsingar och mötte upp emelie å hennes hund Sita för en promenad som varade i över 2 timmar, emelie hade med sig sin systemkamera och tog lite bilder , blir spännande att se om de blev någon bra :P haha. Även Bajen blev körd, och han var het som en spis på hemvägen och mina stackars armar var som spagetti då vi var klara, men han känns jättefin i övrigt som vanligt, så nu finslipar vi lite!

resten av gårdagen blev rätt lugn då jag faktiskt inte ska göra särksilt mkt just nu, jag och Jonatan åkte in till byske och handlade lite, sen spenderades resten av kvällen framför tvn.

Idag är de härligt ute oxå faktiskt, dock blåser det ganska ordentligt och är ingen sol, men +3 grader iaf, härligt!
har tränat en stund på morgonen, blev 10 min på orbitrecen före fruckost/lunch och nu blir de en promenad med hundarna så dom får lulla på en stund. Då Jonte kommer hem blir de städning, ska dammsugas skuras och dammtorkas.
Ikväll är de massa bra skit på tvn så kommer troligen spendera mestadels av tiden där ikväll.

Imorgon ska jag ut och Köra Bajen en vända igen, nu första veckan siktar jag bara på att han ska lugna ner sig litegrann och bli av med lite överskotts energi, nästa vecka ska jag testa på att rida lite (första gången efter min behandling) lägga in ett intervallpass osv. ska höra om emelie har lust att ta ut Bobby ngn dag oxå :)!


Övriga projekt som ska göras inom kort är att raka Bobby och även raka klart Lilleman, så slipper man "äta" hår resten av våren, de är nog bland de värsta jag vet! när man sitter och kör eller är nära hästarna över huvutaget då dom fäller,uusch!


nej, en promenad , så var de ja! hörs senare.

sötaste Bobbyskrutt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0