15 mars.

Helt ärligt så ska jag tala om för er att jag är fan stolt över mej själv! nu har jag ätit enligt lchf i 17 dagar, och de enda dåliga jag ätit under tiden är en bit mörkchoklad då jag blivit riktigt sötsugen, vilket man faktiskt får göra^^
Jag har aldrig tidigare känt en sådan motivation till att genomföra detta, men nu är de verkligen på riktigt!
sen har jag sagt till mig själv att är jag inte 10-15 kg lättare innan thailand i slutet på oktober så ska jag banne mej inte fara! jag har 8 månader på mej, och jag SKA dit! punkt..

Jobbat förmiddag idag, 8-16, var sjuukt tungt! min rygg vill bara ta sitt liv och jag har värk nåså in i norden. klarade inte ens av att plocka av alla varorna som kom idag, och då är de illa känner jag. Känns verkligen tråkigt då jag tycker om mitt jobb.. Med andra ord har de inte blivit ngn körning/ridning idag, kände att min kropp behöver vila.
Men imorgon ska jag ta och köra nå intervaller med Bajen hade jag tänkt, sen torsdag ut och skritta en sväng innan jag och emelie drar till fjälls på kvällen..

Ikväll har jag faktiskt åstakommit lite härinne i huset ist, har dammsugat och skurat golven + plockat undan lite.
sen pratat med emelie i 32 min i telefon, och nu ska jag strax pallra mig över till stallet och ta in grabbarna grus,rasta hundar och sedan sova ordentligt.

Har förövrigt bakat ett lchf bröd ikväll oxå glömde jag säga, jag vet inte om jag gillade det, tycker de var lite torrt. Men här kommer receptet till den som ev är nyfiken^^

4 dl sojamjöl
1dl profiber
1,5dl linfrön
1,5mtsk fiberhusk (kan troligen uteslutas)
2 tsk bakpulver
75 g smör
2 dl filmjölk (ska testa kesella nästa gång för att se om brödet blir saftigare)

Blanda de torra ingredienserna i en bunke, skär ner smöret och knåda ihop. tillsätt sedan filmjölken och rör om, låt degen stå 5-10 min innan du rullar den till små bollar, lägg på en plåt med bakplåtspapper och platta ut bollarna till 1 cm tjocka skivor. grädda i ugn på 200 grader i 10-12 min.

imorn ska jag testa göra ett "Nöt bröd", känns som de kommer bli bättre än de jag gjorde idag, återkommer imorgon och berättar hur de gick^^




Kommentarer
Postat av: Maria

njaaa. vet inte om jag gillar den där pajen, provat den tidigare... utan socker smakade det bajs :P men sötsuget försvann för att den var så äcklig ;D men tack ändå! :D

2011-03-21 @ 09:52:49
URL: http://mokiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0