30 juli.

denna helg slutade helt plötsligt i att jag blev ensamen hemma, Jonte drog nämligen iväg med brorsan och några vänner till sorsele för att fiska och busa på. Lite tråkigt är de allt att vara själv, men får passa på att unna mig lite egentid helt enkelt :).

Igår var jag i byske en stund över dagen och hjälpte mamma på kiosken, sen hem och grilla med pappsen.
På kvällen, eller ska jag säga natten? så drog jag ut och intervallade med Bajen som kändes helt AMAZIING! gjorde ett tappert försök till att stanna av för att kolla pulsen efter 8x800 meters intevaller i 30-tempo , gick vell sådär då han hade mkt svårt för att stå stilla och jag skulle samtidigt försöka hålla i både häst telefon för att ta tid,och samtidigt känna puls och räkna, var inte tvärgjort! så jag gav upp och vi for hemöver. Kollade dock då vi kom hem i stallet knapt 10 min senare, räknade hur många slag de blev på 20 sek och gångrade med 3, fick de till 17x3 vilket blir 51 slag per minut, Inte illa :)!

De roligaste är iaf att han fått en helt ny glöd och verkligen visar att han vill! + att de faktiskt finns MER att ge! de känns så otroligt roligt att tiden han har fått på sig och träningen har gett resultat :)..

Idag har jag bara slöat under förmiddagen, har haft en hemsk huvudvärk hela dagen så har inte orkat åstakomma ngt vettigt.Har just tagit ett par ibumetin och hoppas på att jag ska kvickna till lite, ska nämligen iväg om en stund till byske och jobba på kiosken ett par timmar så mamma får sluta tidigare, sen blir de hem och peta på lite innan sängen kallar.

Imorgon söndag så ska båda hästarna ut, Bobby ska få dra vagn och Bajen har jag inte bestämt om jag ska rida eller köra , får se va jag bestämmer mej för :). På Måndag drar jag och Jonte kosan mot Falun och hälsar på hemma hos faster och Rolf är tanken, kommer förmodligen stanna framtill torsdagen som de ser ut nu. ska bli ruskigt skönt att få komma iväg ett tag och känna att man då faktiskt gjort nånting under semestern :P har ju bara varit hemma hitills^^..

NU ska jag göra mej klar så jag ser någorlunda dräglig ut innan jag beger mig mot byske, sen ska jag gå över och ge hästarna mat oxå innan jag far :)...

<3





Kommentarer
Postat av: Micke

Hej.

Jag tro mig hittat din tappade plånbok längs E4:an.. Den är mer än tom men körkortet är kvar iaf. Hör av dig om det stämmer.

2011-08-01 @ 15:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0