22 juli.

så dålig på att uppdatera just nu, Faster och Rolf har varit på besök nu i några dagar så då jag inte hållit på med annat så har jag umgåtts med dom så mkt som möjligt :) är så otroligt roligt då dom kommer på besök, händer alldeles för sällan!
Har iaf hunnit med en del de senaste dagarna, som igår drog jag ner Bajen till Mli i stobränna för att testa hoppa honom lite och få ngn bild :P , när jag lastat av så fick han såklart syn på kossorna som stod på läggdan intill och dom var MKT spännande tyckte Bajen!! spännde upp sej gäärnet och var bara allmänt jobbig en stund :P blev dock väldigt fint på bild ^^

efter en stund lugnade han ner sej och jag kunde sitta upp, red först lite dressyr på lägdan medan Mli fotade, blev några riiktigt fina bilder :,D så kul! sen testade vi att hoppa lite oxå och de gick riktigt bra till sist, i början hade vi alldeles för lågt tyckte Bajen så de var då inte ens lönt att hoppa, utan han bara klev över :P sen höjde vi och vi kom då upp i 85 cm iaf utan problem :D! de var förnst då han hoppade ordentligt! han hade förmodligen hoppat ännu högre om vi lagt upp det, men jag gav mej sådär för denna gång då de var första gången vi hoppade "seriöst" :) , duktig heest! <3
Mli fick testa rida honom lite oxå och de gick bara fiint^^


Idag har jag jobbat hela dagen på marknaden i byske, hästarna har fått en vilodag vilket var nog så bra då de varit sjuukt varmt heeela dagen! var tungt att så och grilla hamburgare i 26+ i skuggan! men har då överlevt dagen iaf ^^ blir samma visa imorgon, sen på afton är planen att hinna ut med båda hästarna en sväng, Bajen ska få sej nå intervaller och Bobby ska ut och motionköras :)! sen får vi besök oxå kom jag på nu! Jontes mamma med respektive anländer för lite go maat som består av suring! jisses se gott de ska bli :D

Söndag jobbar jag oxå på marknaden, dock ska de vara dåligt väder så vi får vell se hur många timmar de blir. är de uppehåll sen mot aftonsidan ska jag ut med båda hästarna igen är planen, hoppas på de bästa :)!


Nu väntar sängen då jag snart ska upp igen, får inte försova mej, då finns risk för dålig stämning :P!!
Bilder från igår då jag red kommer senare btw! ifall ngn undraar^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0