dag 5, hästprodukter jag inte kan "leva" utan.

Hmm, ja, de finns mkt bra skit härute faktiskt! men ngt jag använder väldigt ofta är bla:

Aloe  vera Gel, fungerar till allt! allt från små sår till myggbett, torr hud eller dylikt. Jag älskar den! dessutom är den inte bara bra för hästar utan även för oss människor, tex om man bränt sig i solen är de en mirakel smorsel som tar bort brännan inom 3 timmar! (iaf på mig)




Isspray används oxå rätt flitigt, särskilt på sommaren .
Använder det alltid efter träning för att kyla ner benen , "förhindrar" inflamationer osv, anänder de mest i förebyggande syfte. Issprayen är väldigt lätt att aplicera oxå, bara spraya på! 





Och ngt jag ALLTID kommer se till att ha hemma är Loppfrö! perfekt att ge i förebyggande syfte mot sandkolik, då mina hästar går i sand/jord hage och är som dammsugare ibland, så är loppfrö de bästa! rensar ur tarmarna på allt skrot.
Fungerar oxå kanon bra på hästar som har känsliga magar och lätt blir lös , bajset torkar upp på bara ett dygn! 
Helt klart de bästa jag någonsin provat då de gäller lösa magar, allt annat kan slänga sig i väggen^^

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0