4 januari.

hej hopp gummistropp!
kallt idag, men endå inte så farligt än sålänge, hoppas att de inte blir värre så jag kan fara ut och rida ikväll då jag kommer hem från jobbet bara :) funderar på om jag ska utmana ödet och rida barbacka , kan bli spännande!

efter jobbet ska jag tvärbrassa till stan förbi lantmanna och inhandla ett par spånkuber, pappa ahr inte hunnit hämta spån i tanken nu när han vart hemma, så jag har inge annat val. ska köpa en slit och släng grimma oxå då Bobby lyckats förstöra en -.- .

Till middag idag ska jag göra en morot/räksoppa, till er som inte testat och tycker att de låter dåligt så har ni FEL! den är sjukt god och super enkel att göra! man kokar först bara upp 1 liter vatten med 2 st grönsaksbuljong/fiskbuljong, river 5-6 morötter och her ner och låter koka en stund.
sedan tillsätter man 200 g kräftost eller räkost , 4 dl creme fraiche , saltar lite och sedan tillsätter man räkor efter behag :) låt puttra i ca 30 min, sen klart ! supergott att doppa vitlöksbröd i oxå! muums :)

Imorgon är jag ledig, tydligen ska de vara nästan -30 grader så då kommer jag troligen isolera mig inomhus.
typiskt att de ska vara så kallt då man är ledig, men samtidigt bra för då kanske man lyckas göra nå nytta i huset ist . stallet skulle behöva städas nu igen oxå, sen ska jag nog tvätta upp alla borstarna , var ett tag sedan.


på fredag ska jag och Jonatan ev fara förbi hans pappa och karina (om dom är hemma), fast på förmiddagen ska jag ut med hästarna och lite sådant. Lördag kommer Jennifer och hennes karl förbi och kör skoter med oss, sen på kvällen får vi se vad som sker? :) söndag har jag inga större planer förutom att hästarna ska motioneras. så vill ngn hitta på ngt så är jag troligen på :D! haha'


skrutt Bobby våren 09.


Kommentarer
Postat av: Camilla

vi kan sikta på det! då bör jag ha hunnit hämta min bil också.. :P

2011-01-05 @ 17:45:35
URL: http://unafraid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0