3 januari.

Jag är så himla nöjd med början på 2011! att de redan går så bra måste bara betyda att detta kommer bli ett bra år ! igår var jag ut och körde finaste Bajen, blev en runda på ca 1 mil iaf och han kändes så klockren!
de har blivit mkt vila nu i höst med tanke på underlaget och de kalla vädret, men nu ska vi komma igång igen , och som sagt, han var sjukt fin igår och han har nog aldrig känts så taktmässig och fin ngnsin!
allt var bara så perfekt :), så from nu så kör vi stenhårt, har tänkt ha honom till start nu i vår om allt går enligt planerna.Bobby skrutt ska som sagt oxå sättas igång, går allt bra med träningen så får vi se om han får testa igen, annars ska jag försöka hålla honom i god kondition iaf bara  för att han blir så mkt trevligare att ha å göra med.


sen de här mysteriet med Lilleman, han har sjukt mkt mjäll! de har han haft enda sen han kom, och nu sen han satt vinterpälsen så har han kliat sig extra mkt, så jag vet inte om jag ska utesluta pälsätare? ska fortsätta tvätta med jodopax blandning och sen stryka över aloe vera gel, de brukar kunna göra underverk! så får vi se. Funderar på om jag rent ska ta och raka honom framme på bogen med min gamla skrutt maskin?
ska fundera vidare på det.Har hört att man kan tvätta även hästar med head and shoulders shampoo, att de ska ha ungefär samma verkan som på oss människor, kanske ngt att testa? men får testa en sak i taget.

sen lite jobb nytt, jag har fått lite mera tid på macken , jobbar ca 55-60% och ska nu få börja jobba lite helger så att lönen blir lite trevligare, ska även få börja jobba lite hos mamma då hon tydligen var i behov av det, så detta kunde ju inte bli mer perfekt! har vart lite orolig över penga fronten ett tag då jag bara haft ca 8000kr i snitt i lön senaste 4 månaderna, vilket inte räcker särskiltlångt då man står med hus hundar och sedan betala för 2 hästar, tur att Bajen är skriven på kiosken så jag "slipper" en till utgift, ska ju oxå tanka för att ta mig till jobbet så jag lovar er att de har vart riiktigt på håret att jag klarat mig på detta! men nu som sagt är de löst :D känns så bra!!


Imorgon jobbar jag förmiddag, då jag kommer hem ska jag hinna ut med båda hästarna, sen promenera med hundarna, from imorgon så börjar jag även mitt nya liv, och jag kommer inte misslyckas den här gången :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0