24 januari,

Igår efter jag slutat jobbet vid 21 brummade jag hem i full fart, gick direkt ut i stallet och tog ut Bajen på en sväng, Tog med mig Tosca oxå för andra gången , vilket gick jättebra!! Testade rida på jaktkandaret, och jag tänker inte uttala mig så mkt om de än, ska testa de fler gånger först, men jag är nöjd!

Först red vi ut en liten sväng, ganska kort vända då de var bäcksvart och de började såklart snöa en massa! avslutade med dressyr på gården en stund och de gick jätte bra! om vi bortser från att tosca sprang och var ivägen för oss X)
red på en 10 meters volt , mest i skritt, sen travade vi halva varvet och skrittade halva och han var väldigt lyhörd och fin! kändes som om jag inte hade nåågonting i handen, helt underbar känsla :)

avslutade då de gick som bäst, känns lika tråkigt varje gång men de är vell så man ska göra ;P hehe.
sen blev de ´Lillemans tur att tuktas lite, så jag tog in honom och borstade upp han ordentligt, sen på med longerlinan och ut på gården, gick faktiskt över förväntan! fick honom tom att trava på en volt runt mig några varv,så jag är jättenöjd! kommer bli kanon då han lärt sig vad de handlar om ordentligt :), Bobby fick stå igår, kl blev halv 1 på natten så jag ides rent inte ta ut honom.

Idag är jag världens lataste människa, hade tänkt ut med hästarna men har inte fått tummen ur än. sen regnar de ute och är -9 grader, kan ngn förklara hur de kan komma sej? 0_o ska iaf ta tag i huset som ser ut som ett bomnedslag.
Är faktiskt rätt less på att de ska vara bland de första jag måste göra då jag är ledig, men annars blir de inte gjort...
ska hänga upp en tvätt nu, sen kör jag igång med resten! ska hinna träna oxå btw.

Imorgon och onsda torsdag väntar förmiddags jobb på macken, sedan ledig fredag lördag söndag, ska bli najs!

Mitt egna tränings schema nu framöver:

Måndag:promenad 30 min, boxning 10 min
Tisdag:Promenad 30 min, boxning 10 min
Onsdag:promenad 30 min
Torsdag:Promenad 30 min , situps
Fredag:Promenad 30 min, boxning 10 min.
Lördag:Boxning 10 min och situps.
söndag:Vila

Jag har faktiskt vart jätte duktig nu senaste månaden och bara ätit onyttigt på helgen,och då är jag faktiskt knapt sugen! HEJJA mej^^! 




Kommentarer
Postat av: Åsa

hejja dig! men när ska vi till johanna då? :) har bytt telefon så vet inte om ja har kvar ditt nummer :P

2011-01-24 @ 16:42:10
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Postat av: mican

heja :D

2011-01-25 @ 13:34:18
URL: http://diamantmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0