18 januari.

Ny bloggdesign, är supernöjd! dock blev de rätt dålig kvalite på headern då den las in (skiit blogg.se)! men de må vara.
Tack till Jennie som var bussig och gjorde den åt mig :,)!

förkylningen och öroninflamationen har lättat, men ist så håller min jävla visdomstand på komma upp vilket gör så förbaskat ont! som jag alltid sagt, är de inte det ena så är de det andra!hoppas att den är snabb på att komma upp...
Igår till er som inte vet så inhandlades det en ny tv, de roliga med de hela är att vi först tänkte att de skulle räcka med en 42-47" tv, sen ångrade vi oss och ville ha en 50" ist. De slutade iaf med att vi köpte en 60", så nu jävlar ska vi inte grina över att tvn är för liten X)!! så ikväll är de vårt projekt, att få upp fanskapet, den väger inte som en fjäder direkt.

Förövrigt idag så hasade jag mig ut på en ridtur på Bajen, jag glömde byta till jaktkandaret :( och de hade verkligen behövts idag! men han var endå snäll, men stark! , vi körde galopp tempoväxlingar och han skötte sig kanon efter ca 2 km, var endast gasen i botten i början nämligen :P men sen fick jag korta upp honom så han gick riktigt kort, fantastiskt härlig känsla! och vilken skillnad de är på honom nu , nu orkar han bära sig på ett helt annat sätt än för 1 år sedan, jag älskar framsteg :)!

Nu framöver ska vi köra galopparbete minst 1 gång i veckan, kommer göra susen för busBajen :)!
Imorgon ska jag ut med både Bajen och Bobby, tror jag kör båda två faktiskt. Funderar på om jag ska ta lilleman på släp då jag kör Bobby så han oxå får röra på fläsket lite :P

Och vetni! igårkväll då jag kommer hem och kliver ur bilen, så ser jag en jäävla massa hästspår på gården, de första jag tänkte var -åhhneej! jag kliver ur bilen och förbereder mig för "hästjakt", men då ser jag Bajen kika fram bakom en snöhög, och likaså Lilleman. Jag ropar på Bajen och frågar vad han sysslar med, och då kommer han fram till mig direkt , skamsen och förvirrad :P , ledde in honom i stallet med Lilleman på släp, och som tur var stod Bobby kvar i hagen, annars hade det nog inte slutat lika enkelt :P. så de jag fick börja med imorse då jag steg upp var att renovera hagarna.

Misstänker att det är Lilleman som är boven i dramat, att han gått ut och sen gått in till Bajen och retat upp honom lite, så han jagat ut lilleman och sprängt ledet. tror inte att Bajen skulle få för sig att gå ut själv sådär, men man vet aldrig.

Ledig imorgon som sagt, sen väntas morgonjobb på torsdag, kväll fredag, morgon lördag, kväll söndag. Kanon! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0