14 januari.

Hemma efter att ha suttit hos frisören i ca 2,5 timma, har klippt och gjort ljusa slingor :) är supernöjd! tack till världens bästa frisör Åsa :)!

efter klippningen gick jag över till mamma på kiosken och tog en korv, och nu har jag ganska just kommit hem.
Tog kort på Lillemans kala fläckar och tänkte lägga in här , ni som tror er ha ngn teori får hemskt gärna komma med tips! själv tror jag att de är pälsätare, eller att de har med hans mjäll att göra. att de kan vara skabb har oxå slagit mig, men då borde han rent utav fälla päls! sen skulle både jag och de andra hästarna vara smittade.så de känns som uteslutet. Eller??



Bilden är tagen med min mobil så ha översende. Jag tycker nästan att de ser värre ut på bilden än vad det är.
Detta är iaf den värsta sidan, på den andra sidan är de mindre. Han fäller ingen päls över huvudtaget! resten av kroppen är han jätte fin och blank! går knapt slita av stråna från honom :P , har funderat även på Ringorm? men då brukar dom oftast fälla en jäkla massa, vilket han som sagt inte gör. så ja, jag vette fan alltså :O..



Ngn härute som vart med om ngt liknande?? SKRIIIV!


Kommentarer
Postat av: ida

Hmmm...kan detta vara nått ? : http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4stsjukdomar



Står lite om pälsätare mm, de kan man behandla med Swich ( finns tex på Granngården )



Och japp, jag är ifrån Skellefteå igentligen, mamma bor kvar där, ibland längtar man hem =)

2011-01-14 @ 15:53:05
URL: http://aviano.blogg.se/
Postat av: Camilla

OJ så mycket päls borta! det ser inte ut som ringorm heller.. ring och prata med distriktarna?

2011-01-14 @ 17:05:09
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: maria

sådär hade min eksemponny, såg exakt likadant ut innan han kliade hål på huden... Leta i boxen där han står eller om de finns något han kan klia sig på i hagen.. så borde de finnas hudavskav ifall han nu skulle kliat av sig pälsen.... ringorm brukar ju också visas i huden, som ringar liksom.. skabb borde dina andra hästar fått också om det är de..

2011-01-25 @ 18:08:07
URL: http://mokiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0