2 februari.

Jag verkligen ÄLSKAR mina djur! kände bara för att inleda med det idag. Ibland undrar jag hur man står ut med allt jobb runt i kring dem, men de måste vara för att man får så otroligt mkt tillbaka! en hund som du fostrar och tar väl hand om, ger dej sitt hjärta direkt! samma med hästarna. De finns INGET i världen som får mig att må så bra som då jag är med mina djur, inte ens mat! (haha)

Idag tog jag hundarna med mig och brummade ner till byske och lämnade dom hos mamma en stund medan jag drog vidare till stan för lite ärenden, som slutade med att jag sprättade 2000:- ! fast de var verkligen grejjer som behödes.
Köpte 3 säckar med foder till hästarna,+ en olja som är bra för hovarna/huden, en allt i allo olja! kostade bara 50kr, mer än halva priset!! sen blev de ett par ridhandskar oxå.. sedan vidare mot Rusta där jag inhandlade lite tvätt och sköljmedel, en till klädkorg, en enplanshylla som ska sättas upp inne på toan, toalettpapper, diskmedel och kökshandukar osv. Efter de blev det Arken zoo och köpa foder till vovsingarna, köpte även en hundsäng till Tosca som jag funderat länge på, nu blev de som sagt gjort. så allt som allt gick på ca 2000:- , fast mamma ska betala fodret till hästarna den här gången, (vi kör varannan) så där får jag tillbaka iaf 650 kr.

Var även förbi travet en sväng och hälsade på christer och hämtade täckena som jag ska köpa av Camilla Robertsson, dom såg fantastiskt fina ut och jag verkligen älskar shires stalltäcke! har aldrig ägt ett stalltäcke som ligger så bra som det! sen var de ett knallblått superfint vintertäcke oxå, ska testa de ikväll och se så de är rätt strl bara :)


Nu har jag ganska just kommit hem faktiskt, Jonatan hade lagat middag idag! dock av gajdning (stavning -.-) av mej, blev ugnstekt lax och mos, inge mos för min del då jag hatar pulvermos! men går lika bra utan :)
ska alldeles strax tvär byta gardiner i vardagsrummet, sen kommer emelie förbi och hänger med ut på grabbarna grus en sväng ! återstår att se om vi kommer tillbaka levande :P hehe.

Gullrumpaa <3!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0