19 februari.

Min lilla tosca plupp var inte så kry igår, började med att hon kräktes på morgonen då hon tuggat på sin gummileksak , upp kom småbitar av den och inte så mkt mer. gav henne mat och sen tänkte vi inte mer på det, s¨å ringer Jonte på eftermiddagen då jag står på jobbet och säger att hon kräkts igen 2 st rejäla högar, då kom fruckosten upp + lite fler gummibitar, jag bad honom koka lite ris och ge henne en liten portion så hon inte skulle gå omkring på tom mage, så han gjorde det och de blev lugnt en stund.

På kvällen då jag kommer hem kräks hon igen 2 st högar, såg inga gummibitar den gången utan var bara mat.
så hon har fått fasta inatt, hon sov då som en stock och de var inga spy högar på rummet imorse, så jag gjorde i ordning lite fil som ska få stå i rumstemperatur 2 timmar, sen får Jonte ge henne det då han och Tosca kliver upp.
Ringde just till honom och dom hade just vaknat, så sa åt han att följa Tosca ut sen och rasta henne ordentligt.

Hoppas nu bara att pluttan får behålla maten, och att de bara vart irriterat i magen pga leksaken igår.
Provade även febern på henne och de låg på 38,7 , normal temp på en hund bör ligga mellan 38-39 grader, går man efter det så ska de ju inte vara ngn fara, men ska hålla koll några dagar i rad nu få se för säkerhetskull.

står på jobbet just nu, jobbar till 14,50, sen hem och köra häst om de inte är allt för kallt, sen städa huset.
Får se hur de blir med festligheterna ikväll, är inte jätte peppad faktsikt just nu då de blev så mkt annat.

lill hjärtart <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0