10 februari,

kallt som fan ute, ont i huvudet, ont i foten, hungrig och allmänt hjärndöd idag. Fantastiskt? :D
Men trots allt så är jag faktiskt ganska glad idag, känner mig harmonisk och bara allmänt nöjd :) vad om detta?
Hästapollarna lämnades inne imorse då de var -25 grader, lär ha buttra djur nu när jag kommer hem sen , men dom skulle tacka mig om dom viste varför jag lämnade dom inne ;) hehe.

Min lilla Tosca har blivit en stor tjej nu, hon började nämligen löpa igår :,)! hon var lagomt förtvivlad i början och förstod nog inte riktigt vad som hände, jag visade henne fläckarna på golvet som hon lämnade efter sig, och hon var så duktig och städade upp :,) duktiga skrutt! , efter jobbet ska jag nog dra iväg på solbacken på arkenzoo och inhandla ett tikskydd , är så jobbigt då dom ska bloda ner överallt.

senare i afton får vi se om de blir ngn körning/ridning, beror på hur kallt de är. är de över -20 så blir de inge av!
jag har som en köldgräns på ca:-18 grader, är de kallare så far jag inte särskilt gärna ut! dels för att jag inte tycker de är riktigt hälsosamt för hästarna, och dels för att man fryser ihjäl! vist, att fara ut och skritta gör ingen skada, men jag håller mig hellre inne.

Nu ska jag ta och äta lite lunch medans de är någorlunda lugnt här på macken, sedan ska jag fortsätta fylla på med varorna som kommit.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Han är lika när man kommer med sele också så jag tror det inte sitter i ryggen..

2011-02-10 @ 17:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0