19 augusti.

lugn ba lugn, nu ska här inte klagas nå mer för idag^^

förmiddagen har varit lugn, Moa var såå duktig imorse! vaknade kl 6 och vi gick ner och ut för att pinka och sedan äta fruckost, vid kvart i 7 la vi oss igen och hon sov enda framtill 9,30! duktiga lilla skrutt :,)
vid lunchtid så kom jennie förbi och vi drog upp på fältet där jag bjöd henne på mat då hon fyller 21 år på måndag :). Moa fick testa på att vara ensamen en 30 min (med tosca då som sällskap) och när jag kommer hem igen så ligger hon och sover och INGA rackartyg! såå duktig :)

var bara att hoppa ner i jobbkläderna för att sedan packa in vovsingarna i bilen, göra et stopp hos mamma på kiosken och lämna hundarna + dricka kaffe, och nu befinner jag mej på jobbet. ca 2tim kvar innan stägning nu, sen blir de hem och ut i stallet direkt för att skotta åt mina stackars hästar som även idag har fått stå inne..
ska gå en promenad med dom båda så dom fårs träcka på benen lite, sen ska jag pussa upp mina vovsingar innan sängen kallar då jag öppnar på macken imorgon.

Jobbar framtill kl 14,40 och efter det blir de raka spåret mot byske och hämta upp hundarna hos mamma , hem och äta suring med Jonte (japp, jag ska fuska!!) sen köra häst är planen.Söndag jobbar jag kväll så söndag förmiddag blir de förhoppningsvis en liten sovmorgon och en massa mys med vovsingarna.

Måndag är jag ledig, då ska jag och Jonte passa på att åka in till stan för lite ärenden, sedan ska båda hästarna köras/ridas. Tisdag har jag eftermiddag och Onsdag är jag ledig.Då väntar banan med Bajen för första gången på 5 veckor.. Känns allting bra nu så blir de kval i början på september! lite pirrigt känns de allt^^..
sen jobbar jag torsdag förmiddag och fredagkväll och efter de väntar en ledig helg!



Kommentarer
Postat av: Åsa

hello har du nå bra tips på sidor me god lchf mat? :P ja har beställt en bok och kommer börja me de till veckan, fast ja kommer fuska direkt för ja ska äta kräftor på freda haha :P men annars hade ja tänkt hänga på de, verkar vara enda vettiga dieten =)

2011-08-20 @ 00:33:33
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Postat av: Åsa

tack för tipsen :D ja de skulle va bra att kika i boken där me de man får och "int får äta" =) ja har en liten svullo vecka nu haha och hoppas på att få boken min innan vi ska handla på torsda för då hade ja tänkt börja =) verka som ändå va en jävligt god diet, speciellt jag som måst äta sås till me mesta :P

2011-08-20 @ 22:26:57
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0