11 april.

Nu kommer en liten update om helgen!

Fredag: Ledig, chillade på hemma under dagen och passade på att peta litegrann på hästarna! vid 15 tiden då Jonte kom hem fån jobbet gjorde vi oss i ordning för att sedan dra oss mot ursviken hem till hans pappa och karina för lite middag, efter det drog vi oss mot Harald och sussie på a-torp för lite filmkväll och gosaker!

Lördag:steg upp vid 10 och gjorde oss klara för en dag i "backen" med harald och sussie, mötte upp herrspaket utanför Jula där vi letade efter ngt att kunna åka på, men hittade inget vettigt så mot barnenshus blidde det ist där vi hittade en madrass , sedan mot backen för att åka lite vilket gick åt helvete då de var alldeles för mjukt! slutade med ett x-antal faceplants i snön, efter att ha chillat på ett tag drog vi hem till harald och sussies place där vi ringde och beställde mat från wook n roll, var utsöökt! efter middagen for jag och Jonatan till ursviken en snabbis och hämtade hem Etn och nå fälgar från hans pappa och karina, sen bjöds de på VÄRLDENS godaste chokladkaka !! dessutom, nästan LCHF! kan säga att de är bland de godaste jag smakat i kakväg i hela mitt liv !! , blev kvar en stund och pratade sen fick Roger behandla både mej och Jonatan då vi båda är renoveringsobjekt förtillfället. Efter de drog vi oss mot Harald och sussie igen där de blev ännu en film :)

Söndag: steg upp vid 10,30 , Nina och en kompis till henne kom förbi en sväng och kollade läget, mkt trevligt :)! lät dom rida en sväng, tvingade upp Nina på Bobby som faktiskt skötte sig väldigt fint, sen ledde jag Bajen som fick ha Ninas kompis på ryggen som nästan aldrig ridit förr, tur han är världens snällaste :)! , tyvärr kunde dom inte stanna så länge då dom skulle och äta middag hos Ninas pojkväns föräldrar, men trevligt att dom kom förbi!.
Resten av dagen blev rätt lugn faktiskt och jag åstakom nog inte allt för mkt.


Idag Måndag , världens jäkla KANON väder ute! har spenderat mestaldes av dagen i min lilla solstol ute på altanen tillsammans med mina vovsingar, petat lite på hästarna och sen faktiskt inte mkt mer! JO föresten, bjöd pappa på lucnh uppe på fältet som tack för att han gjort så fint i hagarna, men SEn har jag inte gjort mkt mer :P, har just avnjutit middagen som bestod av Korvgryta och 0,5 liter vatten, nu smälter jag middagen lite innan de är dags att ta en promenix i de härliga vädret, kl 19 ska jag och Jonte "Mötas" härinne och städa undan litegrann, sedan blir de lite tv tittande :)

Veckoplanering :

Tisdag:Rida Bajen, raka färdigt Bobby, träna
Onsdag:Köra Båda hästarna, träna.
Torsdag:förmiddagsjobb, träna
Fredag:rida Bajen en sväng, troligen dressyra lite! sedan eftemiddagsjobb.
Lördag:förmiddags arbete, träna, GRILLA!
Söndag:köra båda hästarna, eftermiddags jobb.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0