1 oktober.

ny månad och min sista jobbar dag hos min brukare, eller sista och sista, är fortfarande kvar som vikarie och fick behålla mitt uppdrag som arbetsledare, så de känns bra iaf :)! nu är jag ledig framtill onsdag som de se ut nu, sen börjar jag jobba på macken, kommer bli kanon!

idag efter jobbet for jag hem och tog med mig hundarna och jennie å deras lilla hund charlie ut till skogs, vi gick vell runt ungefär 30 min (vill inte att tosca ska springa omkring allt för mkt då hon är så ung ännu) , sen har jag bara tagit de lugnt, ätit en god middag med min karl osv. skulle ut och köra Bajen i afton, men då jag tog in honom var han svullen vid  ganasherna?! på ena sidan var det hårt och jämnsvullet och på andra sidan var den som en "fläskboll" som var mjuk och äcklig, kollade febern på honom men ingen feber hade han, och han är precis lika pigg och alert som vanligt så jag tror inte de är ngn fara, läste på datorn att de kan möjligtvis vara proteinöverskott, eller att då dom tuggat maten att han även "tuggat" luft, då kan de tydligen lägga sig där. eller att han fått i sig ngt sand eller gruskorn som irriterat spottkörtlarna. skulle kunna vara ngt insektsbett oxå, typ geting? dom är ju rätt alerta just nu :P
Hur som helst, vi avaktar och ser . tyckte att svullnaden gått ner sig ganska ordentligt nu ikväll, så de är nog inget.

Imorgon ska jag tvär hänga med Jonte till stan en sväng, ska ta med mig tosca och miljöträna henne lite, sen blir de hem och ut å köra hästarna, ska även påbörja höst städning i stallet! ska ta bort lite skrot så pappa kan bygga en sadel/sel kammare som vi pratat om ett tag, jag ser verkligen fram imot det så jag får lite ordning på mina saker!.

ikväll blev de idol för min och Jontes del btw, oj vad jag älskar gammlingen, han är sjuuukt grymm! ngt jag därimot inte gillar är att jimmy inte fick ngt av jurryns wildcard :( för han och gammligen är fan dom bästa som är med i tävlingen!! dom andra har inte en chans! enligt mej.

Nu väntar sängen , imorgon är en ny dag med nya möjligheter.
Jag bara ÄLSKAR hösten! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0