jag går snart i taket!!

den här sommaren har varit ett helvete , att hitta mat till hästarna har inprincip vart omöjligt! vi hade beställt hö så vi skulle klara oss hela vintern och sommaren, men då är det någon tattare som tagit vårat sista lass på 75 balar! så jag har ringt runt halva sommarn och vart tvungen att ta hö från olika bönder , vilket resulterar att det blir foderbyte på foderbyte, vilket inte är bra! särskilt inte för Bajen som snart ska starta (tanken är den iaf)

fick tag på en boll ikväll i grannbyn, men kvaliten på den går ju att diskutera, kommer få kasta mer än hälften iaf.

Vi har iaf hittat en bonde som vi ska få köpa av nu i höst/vinter och inpå nästa sommar som har hö med superfin kvalite!
men han knippar inte fören i slutet på augusti, så imorgon ringer jag och säger att jag måste få komma och hämta löst, mina stackars gossar behöver vettig mat!


jag lovar er gott folk, de finns nackdelar med att vara hästägare ibland oxå^^


bild från google.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0