14 juli.

jobbat idag 9-13, for sedan förbi byske och hälsade på mammi på kiosken en stund, sedan gick jag över på banken och fixade mitt och Jonatans bankkort , så nu kan vi äntliigen börja använda vårt gemensamma konto :)! hurra för det ^^
Igår fick vi våran första elräkning, jag kan lova er att både jag och Jonatan tappade våra hakor för en stund :P!
1200kr för nästan 2 månader! vist, det är sommar och förbrukningen är ju inte särskilt hög då :P men 1200 kr  var väldigt billigt tyckte vi! nog för att de säkert 3-dubblas på vintern, men de blir inte särskilt dyrt heller :P sen ska vi försöka elda med ved så mkt som det går, så då sänker vi konstnaden där :)


sitter och planerar litegrann just nu, tror att jag ska försöka börja städa litegrann? påbörjade i stallet igår, tror att jag ska lulla över och fortsätta så jag blir klar någon gång ^^, sen måste huset städas oxå.
Ikväll då de svalnat av lite ska jag iaf ut och köra både Bobby och Bajen, sen får vi se om jag kanske tar ut Briar på en promenad om jag inte är alltför trött :) ska iaf borsta upp honom och göra han snygg^^ hans man är nämligen ett helsikke att hålla efter! den når ända ner till knäet på honom! det säger allt :P sen ska vi försöka träna på att lyfta hovarna så han lär sig det ordentligt.

Imorgon är jag ledig, ska ta mig en välförtjänt sovmorgon och sedan får vi se vad dagen har att erbjuda :) är det inte 30 grader varmt så far jag ev ner med Bajen på banan en sväng, om jag får pappa till hjälp vill säga då det är ganska omständigt att he sig iväg själv^^ annars får det bli till veckan , har min lugnare jobbvecka då :)

pappa har nu semester i ca 5 veckor, han ska få följa med som hjälpreda på banan 1 gång i veckan under dom här veckorna, sen har jag räknat med att Bajen ska vara färdig för start om allting går enligt planerna :) jag kan nästan inte förstå det själv, så otroligt spännande!

Till helgen väntar lite fredagsmys med Harald och sussie, lördag dragrace och fest på kvällen, och söndag blir troligen en ganska lugn dag med jobb på kvällen ^^, sen ska jag klämma in att köra hästarna härimellan oxå :)!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0