3 januari.

Tillbringade natten i stan hos Jonatan, steg upp kl 12 idag och drog mig hemöver, gjorde ett snabbstopp hos mamma på kiosken och pratade en stund innan jag fortsatten hem :)

Ikväll tog jag ut Bajen på en ridtur igen, tänkte att jag skulle testa galoppera , vilket gick toppen idag!
tog med mig spöet idag för att förtydliga mina hjälper litegrann (slog honom ABSOLUT inte, vill att han ska tycka de är roligt , de sista jag vill är att skrämma honom) Hur som hellst gick de kanon! så nu för vi nöta på dethär lite, så ska de nog sitta snart :), sen de roliga är att de går rääser i början! vilket är normalt i början :P men sen kan jag inprincip korta upp honom hur mkt som hellst ! (lite överdrivet) men kan korta upp honom ganska rejält! är lite små imponerad ´över att han lyckas hålla galoppen iaf :)

avslutade ridturen med att jogga ner honom lite runt byn, sen när vi var klara tog jag ut Bobby på gården och tränade lite ledarskap, men som vanligt är han väldigt hettsig! eller inte till en början, men sen vill han göra alltind på samma gång oxåblir det bara pannkaka av allting , men vi tränade iaf på spansk skritt idag, nu lyfter han båda benen på kommando , vilket är en bra start :) innan var de bara de ena, så nu ska jag försöka få honom att förstå att han ska gå samtidigt som han lyfter :)! sen tränade vi lite på att backa på kommando osv, bara för att avsluta så enkelt som möjligt :)

nu har gossarna kommit in i stallet, ska strax göra natt för dom och sen far jag vidare mot stan (IGEN), ska göra lite ärenden imorgon, bla spendera mitt presentkort på gina som är på 400 kr, kan bli mkt då de är rea :D!
sen ska jag förbo royal och köpa foder, sen ett par vatten/foder hinkar då nästan alla mina försvunnit i snön -.-!
Blir en vilo dag för Bajen imorgon, Bobby ska få komma ut på gården och stimulera hjärnan litegrann iaf :P
sen Tisdag ska båda gossarna få följas ut!

Nu blir de natta hästarna, sen mot staden! ska åka madrass ikväll ;)




haha vad händer här? XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0