20 december.

Jag hoppas innerligt att det inte är den berömda vinterkräksjukan som kommer krypandes, jag mår inte ok alltså!
ska ta och svälja lite pepparkorn och hälsofil få se om magen lugnar sig, men jag tror nästan att de är kört redan.
Får hoppas att den inte blir långvarig iaf, för på onsdag/torsdag ska jag fixa alla juklapparna! annars blir allt folk utan och de vore ju förargligt :P

Bjöd pappa på lunch uppe på fältet nu innan han beger sig mot kiruna, för min del gick de rätt tungt att få ner maten måste jag säga, och colan jag drack riktigt brände i magen på mig! så ngt är på gång som sagt, uuuuschh.


Jag måste bara berätta om lillemans cp ryck igår då jag plockade in hästarna! jag tog först in Bobby och Bajen, sen så släpper jag som sagt alltid lilleman lös, och han sprang som ett tok och bockade och slog bakut, sen räsade han över till min och Jontes gård, vilket han ALDRIG gjort förut! han brukar alltid springa direkt in, men inte den här gången :P
så jag ropade på honom, och då kom han i väärldens fart och gjorde de roligaste skutt jag ngnsin har sett!
sen ställer han sig och stegrar och sen i landningen så halkar han omkull X)! han var snabb upp men vart nog lite chockad, han stod och tittade och luktade där han föll en stund, sen drog han några varv till runt på gården innan han sprang in och ställde sig i boxen :P dumma lilla hääst :)!


Förövrigt blir de inte roligt att fara på jobbet idag, dels för hur jag mår och sen är föret inte ngt att skryta över, snön vräker ner och de lär vara snörök i mass! uusch, sånna här dagar vill man hålla sig hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0