4 augusti.

Första jobbar dagen idag då, har gått riktigt bra måste jag erkänna, kanske för att vi för en gångskull hade ngt att göra hela tiden!? kan nog vara en förklaring tror jag^^, slutade kl 13 och styrde sedan kosan mot byske där jag gick in och drack kaffe hos mamma på kiosken, sen fortsatte jag min färd hemöver.

Vädret är som ni alla kanske sett inte på topp idag, men jag och Jennie var tappra krigare och klädde på oss så fint och drog ut i skogen för att plocka blåbär, jag lovar er att det var lagom drygt! jag hatar att plocka blåbär, det är en jäkla tur att dom är goda ! om inte så hade jag nog med lite logiskt tänkande inte plockat dom :P hehe.

har påbörjat lite städning i stallet, men kom inte så långt då jag insåg att jag inte har ngnstans att he grejjerna fören pappa bygt klart sadelkammaren, så det sög. Men sopade iaf undan och sen spånade jag boxarna och plockade in hästarna som var lagom nöjda över att få komma in från det här skitvädret! Bajen och Bobby fick gå direkt in, lilla Briar ställde jag i linorna och gosade en stund, borstade lite och sen stod jag och funderade på om jag rent utav ska måsta stubba honom!? han har kliat sönder manen ganska ordentligt, så jag kan inte påstå att den är nå vidare snygg bitvis, men samtidigt känns de hemskt, jag skulle iaf inte tycka att det var så roligt om ngn kom och klippte av mig håret :P! så jag ska ha beslutsångest ett tag först, så får vi se hur jag gör. Kan ju faktikst växa till sig oxå , men då han har en grymt snygg hals (kommer bli ännu snyggare!) så skulle de vara rätt fräsigt att stubba honom, så folk ser hur maffig han är :) det är så sjuukt stor skillnad på honom nu än då han kom! ska se om jag hittar ngn bra bild som visar det, han har oxå vuxit en del sen han anlände, säkert någon centimeter iaf .




Här hade han varit hos mig i 2 dagar , liten (kommer han vell alltid att vara :P ) och tanig, men väldigt söt!
man ser att han har potential till att bli väldigt fin, han har otroligt vackert litet huvud och världens snällaste ögon :)!





och nu ser han ut såhär! rundare och lite grövre + ngn liten centimeter större :) , tror att våra promenader och all omvårdnad han fått gjort susen ! han gnäggar nästan jämt nu när man kommer till hagen och han kommer alltid direkt, han älskar att följa med på promenader och att få vara med & göra saker, han älskar att bli borstad och att mysa, han är rent utav världens goaste lilla kille :,) ! än sålänge så kan man absolut inte tro att han bara är 2 år gammal och hingst! men man ska inte ropa hej fören man kommit över bäcken som man brukar säga, det kanske kommer? :P



ikväll blir de lugnt, ska försöka fortsätta med att skruva ihop mitt och Jonatans nya soffbord som hans pappa och karina köpt åt oss på IKEA, går de åt helvete så ger jag upp direkt, annars kommer jag garanterat lyckas riva sönder något :P! kanske bäst att vänta tills Jonte kommer hem endå, så det inte händer en olycka .
Imorgon jobbar jag eftermiddag , så ska fara ner med Bajen på banan och köra intervaller innan jobbet.

Här har ni en bild från förra veckans snabbjobb, tagen med Jontes mobilkamera!


Här joggar vi bara efter att ha sprungit fort i 2000 meter, ska börja köra med knä skydd på honom då han har ett väldigt högt steg som ni ser, vill inte att han slår sig, sen ska vi börja köra med tungband då han leker väldigt mkt med tungan då man både kör och rider! ibland lägger han den över bettet (särskilt i ridningen) och då kan han bli ngt svår att få stopp på :P , sen finns risken att han biter sig oxå.


Nej, nu blev det här ett väldigt långt inlägg tror jag, men ska avsluta med en bild eller 2 från blåbärplockningen ;)!













det råkade vist blir 5 st :p! och jag kan nästan lova att om ngn sett oss där ute mitt i skogen, så hade dom nog undrat vilken planet vi riktigt kom ifrån :P!






Kommentarer
Postat av: sussie

nog fan hade jag skitit ner mig om du hade dykt upp bakom ett träd mitt ute i ingenstans nog ;) missfoster i skogen....;) hahahaha nu var jag allt lite rolig ;)

2010-08-05 @ 16:57:40
URL: http://sussiestahl.blogg.se/
Postat av: STÖRIG

DU HAR EN SKIT KASS BLOGG OCH DITT LIV SUGER

2010-08-06 @ 00:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0