2 augusti.

Igårkväll var jag ut med båda hästarna, tog först ut Bobby på en ridtur i skogen,red mot vältan och tränade lite galoppfattningar, helst sjukt så fin han var! finns inte en häst i världen som ens är i närheten lika fin som min älskade Bobby är <3! han fattade galopp från skritt till slut och gick i världens finaste form , gick i koort kort kort galopp utan problem , åh vad jag älskar denna häst! jag skulle lätt kunna äta upp honom för att han är så underbar :,) , vi avslutade med några skutt i min lilla terrängbana jag gjort, sen skrittade vi hemmåt .

sen blev det Bajens tur, jag testade rida med det 3-delade bettet som Bobby fungerar så bra på, men tyckte inte alls att det fungerade särskilt bra, i skritten gick de hyfsat men sen i traven och galoppen gick de inte alls, gick knapt få stopp på honom :P vi dundrade fram som dårar , tur att ingen ser oss i skogen :P haha!
sen var han inte alls fin i galoppen, var bara full fart som gällde , men efter en stunds dragkamp så fick vi till en fin galopp :) så vi nöjde oss med det och skrittade hem sen, då var han iaf jätte fin och gick stadigt i form så länge jag krävde det av honom, så vi fick avsluta riktigt bra :)!

Dock vet jag inte vad jag ska testa för bett på honom, i vanliga fall rider jag honom på ett rakt stångbett, fungerar hyfsat, men är inte riktigt nöjd med det, i körningen fungerar de super! men just i ridningen tycker jag inte riktigt om det, sen testade vi ju 3-delat igår , var inte nöjd med det heller och Bajen vet jag inte om han var så nöjd han heller , så någon som har ngt tips så säg gärna :)! Funderar på att testa ett jakt kandar, ska fara förbi royal ngn dag och kika om jag hittar ngt intressant :)!

Bobby fungerar iaf sjukt bra på sitt 3 delade, så de kommer jag fortsätta använda på honom :)! sen har jag ett rakt läderklätt bett som oxå fungerar bra, som jag kan variera med .


Nu har jag nyligen kommit hem efter en lunch med jennie nere på folkan, ska strax ta och stryka lite gardiner, ska nämligen byta i köket har jag tänkt :)! sen ska jag försöka spana efter nå snygga höst gardiner som jag kan hänga upp i vardagsrummet^^, senare i afton ska jag ut med alla 3 hästarna, Bobby ska ridas, Bajen ska jag nog köra, och lilla Briar ska få komma ut och promenera :)!

Imorgon har jag min sista lediga dag, då börjar arbetet om igen, har varit ruskigt skönt att vara ledig 1 vecka och framförallt väldigt välbehövligt! sen till helgen är jag ledig, då blir det Ö-vik med världens bästa Harald och sussie :)! vi ska bo på hotell är det bestämt, äta god mat och må gott, sen hoppas vi på att hitta ngt vi kan fördriva tiden med undeer dagarna, men det tror jag nog att vi ska lyckas med :)!

Nej, nu är det dags att sätta igång me gardinerna! så jag gjort något vettigt idag :P


Finns inga ord som kan förklara hur mkt jag tycker om dig, älskade häst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0