11 september.

Jag måste erkänna att de rent är ganska jobbigt att jobba när man inte har ett schema att gå efter, man hinner planera saker, sen ringer dom och frågar om man vill jobba, självklart vill man det! och ens egna planer skiter sig, vist så är de faktikst värt det, men de är lite jobbigt samtidigt att inte göra de man planerat att man ska göra.
Vi har fått otroligt mkt jobb nu, har säkert jobbat nästan 75% iaf + att jag har mer än ett halvtids jobb här hemma med hästar och hundar, det blir ganska tufft att hinna med allt.

Igår var jag ute och red Bajen, han var pigg och glad och vi hade väldigt mysigt, travade en sväng på 4 km, sen myste vi i skogen en stund tills de började skymma då vi började he oss hem igen.

jag vet inte om jag skrivit de innan, men jag har börjat trickträna Bobby nu när han inte ska tränas så mkt, bara för att han ska ha ngt att tänka på, så han får stimulera sin hjärna på annat vis :) sen är de jätte roligt även för mig, förstår inte att jag inte pysslat mer med sånt här förr?.

Iaf så har han lärt sig att lyfta och skrapa med hoven på kommando, jag petar han med fingret på benet och säger lyft, då lyfter han :] jätte duktig och snabblärd är han, ngt så fruktansvärt!


Förövrigt idag har jag jobbat från kl 13 till 20,30 , har hunnit hem småsvängar därimellan och gett hästarna mat och rastat hundar, men mkt mer än så har det inte blivit av , Imorgon (lördag) jobbar jag 7-12 sen 16-21,30 ,alltså en ganska dryg dag men jag tjänar mkt pengar, sen går de riktigt fort när man väl kommit igång, gissar att de kommer gå trögt imorgonbitti då jag måste stiga upp kl 6 -.-

ska hinna ut med Bajen imorgon under dagen då jag är ledig mellan 12 och 4, Jessika kanske hänger på så då ska jag rida Bobby så får hon ta Bajen, som sköter sig :P haha! sen söndag är jag ledig, då ska jag ut och köra Bajen :) är ledig även Måndag och då får vi se om de blir banan? beror på hur de står till där, om de är sjukligheter fortfarande, väntar hellre en vecka längre än för lite.


Nej, nu ska jag ta och sova så jag orkar stiga upp imorgon, men måste meddela först att när lönen kommit så ska jag köpa en ny digitalkamera med 13,2 megapixlar :D sen skulle den vara bra att ta med även i rörelse, vilket är toppen! min bror ska betala hälften så vi har den tillsammans, blir bara ca 8-900 kr var då :) inte så farligt.

Godnatt på er.


Jag och Älskling -v-


Kommentarer
Postat av: Anonym

miss you! hör av dgig när du har tid!



ska ni köpa en kamera för 16-17000kr?

2009-09-12 @ 18:26:24
Postat av: mican

oj, läste visst emed en nolla för mycket .P hahha. men ett tipps är att köpa en som max har tio megapixel, för dom är inte gjorda för mer =)

2009-09-12 @ 18:27:44
URL: http://diamantmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0