5 oktober.

snöade hela gårdagen igår och var ett jävla väder! hästarna fick komma in tidigare än vanligt pga det, och sen var jag dum nog och hedde mig till stan , uusch så obehagligt de var att köra, var spårigt och slaskigt och halkigt som bara den! trots allt hade jag 3 st vinterdäck (pga att jag haft punka :P )så de borde inte ha vart så halt? -.-

Iaf så kom jag till stan helskinnad, sov hos Jonte och idag har jag lunchat med mican på stan, blev lunchbuffe på Tatung :) inte dåligt, helt ljuvligt!, sen gick vi en runda på stan och jag hittade en skjorta och sen köpte jag en ny foundation på kicks och sedan en ny rouge och ögonskuga borste inne på makeupstore, inte billigt, men värt det!

Nu har jag iaf kommit mig hem, jessika var så snäll och tog ut hästarna imorse och la på dom täcken och gav dom fruckost :) tänka sig om jag inte haft henne, då hade jag fått sitta hemma 24-7 , nej, hon är guld värd :)!
Bajen hoppade och studsade som ett tok när jag kom hem? :P och Bobby pratade som vanligt som ett tok, gav dom lunch hö och nu sitter jag här inne och fryser! de är -1,5 ute idag, och all snö från igår ligger kvar, vilket bara tyder på en sak - vintern är snart här för att stanna!

de är en jobbig period nu, hårt i stort sett överallt, så nu får gärna snön komma ordentligt tycker jag.
Imorgon kommer Jami och skor om hästarna, då blir de vinterpjucker för hela slanten!


Nu ska jag he mig ut i stallet och skotta, sen får dom nog komma in tidigare ikväll med med tanke på kylan.
sen ska jag noghänga med emelie till ridhuset , dom har hoppning idag, alltid trevligt att se :)!

Imorn efter skoningen blir de ut och köra Bajen hade jag tänkt, sen måste Bobby komma ut oxå, så har fullt upp.


Kommentarer
Postat av: jessika

haha,joo det går hur bra som helst! :D

2009-10-06 @ 17:45:36
URL: http://lundmarkarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0