29 oktober.

stan idag med mamma, blev en sväng förbi travet och hälsa på christer och hans nya unghäst , skitsöt var han iaf!
kommer bli en ganska stor herre tror jag :) sen var han så mysig och var med näsan uppe i ansiktet hela tiden :]
hann inte prata med christer så mkt innan han skulle hänga med leif ut å köra nå unghästar.

efter ett kort besök drog jag och mammi på royal, jag hittade ett mag-tarm pulver som jag ska ge till Bajen och se om de tänker bli helt bra , som sagt så har de blivit betydligt bättre men de verkar ha tänkt stanna på denna nivån, så jag ska testa ge honom detta så får vi se, ska vara bra att ge /motverka störningar i tarmfloran så de kan nog inte bli sämre. fick med mig ett par saltstenar hem oxå.

efter royal blev de ÖB, mamma skulle ha nå halloween grejjer till kiosken men de fanns inte en endaste grej! ist hade dom julgrejjer i mass :O redan!? samma sak på rusta, inte en endaste halloween grej :O va fan.
Iaf så var jag tvungen att köpa med mig en tomteprydnad, jag älskar tomtar, jag älskar julen i huvudtaget! <3
sen köpte jag ett stalltäcke till Bajen, var rutigt och jättesnygt för endast 200kr, så jag kunde inte motstå.

efter ÖB blev de vidare på arkens zoo och köpa hundfoder, sedan willys och handla lite osv osv.

Nu har jag iaf kommit mig hem, gett hästarna middag och blandat lite liite betfor som jag ska ge till Bajen ikväll tillsammans med de där pulvret, de är nog enda sättet att få i honom det, att blanda de med nå blött/sött och gott.
Imorgon ska pappa troligast ner med släpen och hämta sulkyn och rockarden, kommer bli kanoners kanon!
la ut min gammla speedcart på blocket igår, får se om ngn nappar :)



sen mina vänner, så ska jag börja ge detta till Bajen, vet att jag gav de till Bobby i början av våran karriär.
är bra för hästar med "känsliga" magar och motverkar magproblem :)

såhär står de om det: Ett fiber- och proteinrikt färdigfoder där spannmålens struktur har förändrats genom en naturlig process. Kan underlätta hästens reglering av vätskebalansen och motverka magproblem.

kommer bli kanon.

NU ska jag he mig ner och laga nå middag, blir skinksås med pasta ikväll, heelvittiiis gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0