14 oktober.

Idag är jag helt utmattad efter gårdagens gläjderus, steg upp kl 10 idag och när jag kom ut på gården hörde jag hur hästarna bankade och ville komma ut, stackarna, men jag var tvungen att sova ut lite idag kännde jag.
gav dom morgonmaten och sedan tjollrade jag på inne en stund till kl blev halv 12, då tog jag bilen och plockade upp jennie och drog till fältet där vi har lunchat idag , vi båda kände ett extremt sug efter tacotallrik så vi var tvugna :P! efter lunchen for vi ut och sladdade med min lilla räser bil ;) den är framhjulsdriven så de är inte de lättaste, måste använda handbromsen å skit :P haha, men jag lovar att jag blev riktigt pro där på slutet ;)


Nu sitter jag hemma, ska he mig uti stallet och skotta snart tänkte jag, sen ska jag ta in båda hästarna och stretcha och massera litegrann tänkte jag, sen kl 20 ikväll är de ju bonde sökerfru, de må jag inte missa.

som sagt så har mitt paket från hööks kommit nu, de kom igår, och idag har paketet från börjes kommit oxå :)
hade tänkt köra till byske och hämta ut det, men de orkar jag inte göra idag, så tar de imorn ist .

hästarna får en vilodag idag, de är så jäkla tråkigt ute nu när de är så hårt, finns ingen stanns att träna, så jag ser verkligen framimot vintern nu, de skulle gärna få rasa ner typ 20 cm snö nu på studs, så de blir bättre före.
Men antar att de är några veckor kvar innan snön kommer för att stanna, ibland är de ju jussåpass snön kommit till jul, sen efter jul så brakar de lös ordentligt och då kan vi stå med 1 meter snö som aldrig försvinner, vintern är bra, men ack så lång den är .


Nej nu her jag mig ut i stallet, hästarna ska få middag oxå, sen som sagt ska de skottas och fixas för kvälln.


gossarna smaskar lunch<3


Kommentarer
Postat av: emelie

åhh vad kul:D vars har ni varit o sladdat?:D

2009-10-14 @ 23:10:29
URL: http://emeliebystedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0