13 oktober.

underbara underbara dag!


steg upp imorse, tog ut hästarna och gav dom fruckost, drog ner till Karin (en tant som jag klipper) och klippte henne, sen bjöd hon på kaffe och bulla :) , tjänade 140 kr .

for hem och gav hästarna lunch hö, duschade och sen drog jag mig till byske för att hälsa på Macho och hans fodervärd sandra :) var där ca 1,5 timma och pratade på, och Macho har de verkligen så bra han kan ha det, och dom trivs tillsammans , vilket är de viktigaste av allt ! känns otroligt bra att allting funkar så bra som de gör.


Nu till varför denna dag blivit till en av dom underbaraste!
Har varit ute och kört Bajen ikväll, de var säkert 5 veckor sedan jag körde honom sist, ville ge honom en paus från just "körningen" och låta honom sakna det lite, sen äta upp sig och bara må gott och komma ut på mysiga långa skogsturer, vilket har gett TOPPEN resultat! dagen jag har väntat på är kommen, for ut nu ikväll i mörkret efter hälleströmsvägen, och Bajen var så otroligt glad, otroligt pigg och frammåt och han tyckte verkligen om det!
de är svårt att förklara hur de verkligen känndes, men de var så otroligt härligt att känna att de faktiskt är liv i honom, ikväll kännde jag att han är en 6 årig sötboll som älskar livet och njuter av det han gör, och de har jag inte riktigt kännt förr, inte så som de känndes ikväll, jag är så lycklig! och de var så otrooligt otroligt härligt, jag kan inte beskriva med ord hur de känns, men de här är hästen jag såg på fotot, de här är hästen jag viste att han var innerst inne, fyfan så härligt säger jag bara! ögonen riktigt sken på honom när vi kom tillbaka ikväll, och även på mig, jag var bara tvungen att krama om honom, och för första gången viskade jag i hans öra " jag älskar dig älskade häst, de är såhär det ska vara"


borstade upp honom ordentligt efter denna otroliga tur, sen fick han gå ut i hagen till Bobby igen som gnäggade glatt :)! vad skulle jag gjort utan mina älskade djur? jag inser stunder som denna, att allt man kämpat så hårt över, alltid ger resultat i slutändan, de krävs tålamod,sunt förnuft, förståelse och framförallt en jäkla massa kärlek!










Kommentarer
Postat av: Camilla

visst är livet underbart? :D

2009-10-13 @ 22:58:21
URL: http://unafraid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0