11 oktober.

Full rulle som vanligt, även fast jag jobbat lite nu senaste 2 veckorna så har jag endå hur mkt som hellst jag måste göra , men erkänner att det faktikst är ganska trevligt, betydligt trevligare än att inte göra ngt alls.

Igår var Harald och sussie på besök här, när dom nykommit satte vi oss och pratade vid köksbordet, sen se jag att 2 av min brors kompisar dyker upp bakifrån hästhagen (utanför såklart) med crossarna, hästarna börjar såklart dampa och Bajen kommer i full karriär mot tråden och HOPPAR ÖVER! minst 110 cm högt, och han flög över hur lätt som hellst! dold tallang kanske? , jag sprang ut i full fart och Bajen bara sprang och sprang och tyckte att de var riktigt trevligt att vara lös på gården, vilket inte jag tycker då vi bor mitt i byn och ganska nära vägen :O ! så i panik försöker jag fånga honom men de tyckte han bara var trevligt, till sist var hela huset ute och hälpte till, vi var 7 pers som fick "valla" in honom i hagen igen, tänka sig om jag varit ensam, då hade jag vell jagat fortfarande . uusch, tur att de gick bra, tänka sig vad som kunnat hända!

när jakten var över fick hästara hö och vatten , Bobby stackarn var uppskärrad oxå över händelsen :P sen var han ngt besviken över att inte han oxå fick vara lös och springa, (inte jag kan jag lova ! )

sen tog jag och sussie en ridtur, for och skrittade en sväng, sussie som nästan aldrig ridit förr skötte sig kanon! hon var så duktig så :)

sedan blev de god mat och skräckfilm med en mängd chips och dipp å godis i mass, riktigt mumsigt!



Idag har jag hunnit med mkt , tog ut hästarna imorse, åt lunch och sedan kom jessika över och hängde med ut och red en långsväng, red enda till holmstrand , hela turen tog ca:2 timmar, super mysigt var det! och hästarna njöt av att komma ut och bara lunka på i skogen, synd att jag inte tog kameran med mig, hade blivit en del fina bilder då vägen där är fruktansvärt fin och mysig! får komma ihåg den nästa gång ist.

Efter turen hjälpte jessika till att röja i stallet, nu äntligen ser de vettigt ut! snört en massa grejjer, vikt ihop en del täcken som jag inte behöver nu i vinter och lagt undan dom, vikt ihop vintertäckena och hängt upp dom, sopat ,skottat och röjt lite överallt faktikst, resultatet blev toppen! nu ska pappa börja bygga väggen under trappen till veckan, kommer bli så otroligt mkt snyggare, jag ser verkligen fram imot det måste jag säga.

Nu ikväll har jag jobbat, från kl 17,30 till 21,30, jobbar även kväll imorgon 15 till 21,30 , måste ta på mig allt jobb jag kan få nu, då detta troligast är sista månaden vi får jobba :/ tragiskt nog, känns verkligen hemskt.


Imorn kommer troligast paketet jag beställt från börjes, vintertäcket med hög hals till bajen, och sen lite småtjafs.
Paketet från Hööks borde komma i veckan oxå tror jag, men sen vill jag lova er, då är de färdighandlat .

Nu ska jag ner och baka en sockerkaka, sedan ska ta mig en dusch och efter det mysa med min lilla älsklings Jonte , nu är de bara 5 dagar kvar till vi firar 4 år :) alltså på fredag, får se vad vi hittar på då.



<3


Kommentarer
Postat av: mican

kan inte jag få rida någon gång? :]

2009-10-12 @ 16:05:20
URL: http://diamantmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0