29 november.

Igår var jag duktig och städade igenom hela huset och gjorde jul, tror att jag höll på i säkert 3,5 timma!
resultatet blev bra, så ruskigt mysigt med julgrejjer och massa ljuus :]

sen kl 15 blev de jobb till 21,30, pengar! de gillar vi^^, sen hem och ta in hästarna och sedan for jag ola och nylle ut på julgransjakt, och fann en riktigt fin gran som vi ska ha ute :)! har därimot ingen belysning till den, så de fixar jag imorgon när jag far till stan, ska springa in på royal och köpa foder och magtarm till Bajen, sen fick jag tips av camilla R att dom hyr ut rakapparater, så jag ska höra om dom har ngn och vad priset är , för dom behöver rakas mina gossar, dom är lurviga och hemska och som sagt, dom torkar aldrig! så de ser jag som enda lösningen :P


Idag börjar jag jobba kl 13, slutar 17 och då ska jag skynda mig hem och fixa litegrann och sedan blir de surströmming till middag, de har blivit en riktig fuskar helg! men man måste få fuska ibland :] ! mammas kompis annmarie ska komma hit på middag idag, hon var mkt barnvakt åt mig när jag var liten, sen hon och mamma delade sitt hundintresse med varandra, dom var med i brukshundklubben i tåme i flera år osv osv, sen känner dom varandra sen innan , men de var länge sen dom sågs då mamma jobbat så otroligt mkt de senaste åren och i stort sett inte haft ngn tid över att umgås med andra människor.

Imorgon ska jag till Byske och slinga utväxten på mitt hår, sen bär de av till stan då och fixa de där på royal och sen en julgransbelysning! efter de bär de av hem till Jonatan , hans pappa ska fixa ryggen på mig :)
sen efter de bär de av hem till Fällfors igen, hästarna ska få komma ut och röra på sig oxå.
Idag är de -10 grader ute, riktigt jäkla kallt alltså! då man haft +grader nu såpass länge är man inte så härdad:P!

Nu ska jag göra mig klar för jobb! ska bli "mysigt" att sätta sig i dom iskalla bilarna ^^

BTW! de är första advent idag :D!





Kommentarer
Postat av: jessika

joo minsann, det var inte så trevligt!:O joo, jag vet, men jag ska typ prova ställa ut honom i sommar och då får dom ju inte vara kastrerade =)

2009-11-29 @ 19:26:08
URL: http://lundmarkarn.blogg.se/
Postat av: mican

om du ska till stan imorn kan du ju höra av dig :)

2009-11-29 @ 22:04:50
Postat av: jessika

jo =) jamen jag hade tänkt göra det i sommar, hunduppfödarn tyckte att han var så fin och hon skulle hjälpa oss med utställning om vi ville =)

2009-11-30 @ 17:55:08
URL: http://lundmarkarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0