17 november.

Helgen blev riktigt bra, som sagt var vi hos Jonatans mamma i söndags och åt suring, vilket smakade underbart! sen fixade Jontes pappa med min rygg lite, och stack bla nålar (akupunktur), från och med nu så ska jag börja fara dit 1 gång i veckan och upprepa detta ett bra tag framöver, så det förhoppningsvis blir bättre :)


Vädret förövrigt suger totalt! har varit plusgrader och regn i flera dagar nu och de är slaskigt å äckligt överallt!
de är fortfarande vitt ute, men inte alls samma stämmning som de var för några dagar sedan :( sen ser de inte bättre ut på vädret heller, ska bli lite kallare mot helgen, men sen kommer plusgraderna tillbaka igen.
Vi kanske rent utav inte får ngn mer snö i år :/ ! eller ja, men den kommer vell inte komma fören i januari februari ist -.- . Bara de är snö till jul så blir jag nöjd, annars far jag fan till fjällen och firar! om nu dom har snö.


Igår for jag och Jonte en sväng till stan och kollade läget , jag for förbi seket och lämnade in nå papper, sen for jag förbi christer och pratade en stund, och sedan blev de max för lite käk och efter det for vi till ÖB.
De måste vara den bästa affären i stan :P dom har ALLT och de är billigt! jag köpte bara en massa onödiga saker, de gör jag istort sett jämt när ja är där, men de blir endå aldrig nå större pengar så de gör inget :P! igår köpte jag ett stort blockljus och ett ljusfat, fågel nötter som jag ska hänga ut i trädet, en Tomteljuslykta :] och en julkalendern :D haha! Jonte köpte en oxå, tyckte de var lite småkul ;)! sen köpte jag en jacka till lilla vizzla, som hon förövrigt blev jäkligt stolt över :P! hon ville inte ha av sig den när jag väl satt på den ,fula fula hund ;P


Idag är de lika gråmulet och trist som de senaste dagarna, har nyss gett hästarna lunch och ska snart göra mig lite mat, Jonte ligger fortfarande och sover den lyckosten -.-! önskar att även jag gjorde det,inge roligt att vara vaken när det ska vara såhär ute, sen när de är så slaskigt så är de inte så¨jäkla roligt att vara ute med hästarna heller :/ , men de måste göras! ska ut och köra Bajen en sväng idag, sen kl 16 ska jag på återbesök hos läkaren i kåge, tiden går så fort! jag hade ingen aning om att de redan var den 17 idag , eller jag har då inte tänkt pådet;P
så dit ska jag, sen blir de hem igen och fixa i stallet för kvällen , och sen ta in mina små guldgossar.

Imorgon är de onsdag om jag inte förstått de hela fel?;P jessika slutar tidigare då, så ska höra om hon vill hänga med ut så båda gossarna för följas, vill fortfarande inte lämna Bajen ensamen, även fast de är bra nu så avvaktar jag ett tag till med att göra det, för säkerhetskull :)

Igår när jag pratade med christer så frågade jag han om han inte hade ngn stötting till övers som han vill skänka till mig, och de hade han! får se när jag får tummen ur att hämta den, än finns ju ingen snö att köra i, så de är då inte så bråttom iaf -.- .

Nu ska jag äta mig ngt, sen ta tag i dagen.


Kommentarer
Postat av: jessika

2009-11-17 @ 18:55:14
URL: http://lundmarkarn.blogg.se/
Postat av: jessika

haha, japp, jag råkade kasta dom lite för högt :P

2009-11-17 @ 18:56:37
URL: http://lundmarkarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0